Кои автомобилни марки в САЩ въплъщават понятието патриотизъм? Отговор на този въпрос дава Brand Keys - консултантска фирма за проучване със седалище в Ню Йорк и офиси в Дъблин, Дубай, Лондон, Мадрид, Сидни и Токио. Годишната класация на компанията идентифицира емблематични американски марки, като сред тях са и автомобилните. Резултатите от последното проучване сочат, че в последните почти 20 години най-патриотичната марка е една и съща – Jeep.
Според анкетираните Jeep най-точно илюстрира що е то „патриотизъм по американски“. В допитването са участвали 5804 души на възраст от 16 до 65 г. от 9 региона на страната, като сред тях има баланс по пол и политически възгледи.
Освен Jeep, класацията включва Ford (на трето място) и Tesla, която заема 30-а позиция. И двете марки са били в списъка и преди, но ако Ford бе с три места по-назад, то Tesla изобщо липсваше в предишната класация. Също така според мнението на американците понятието патриотизъм се асоциира и с марката мотоциклети Harley-Davidson.
Президентът на Brand Keys - Роберт Пасикофф, заяви че в последно време конкуренцията между търговските марки е усложнена заради последствията от пандемията от коронавирус и променящите се социално-политически условия, които рязко промениха живота на хората и с това тяхната преценка за патриотизъм по отношение на марките.