IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са трите класически грешки за налягането на гумите?

Голяма част от шофьорите игнорират проверката, а това създава проблеми

В горещите летни месеци едно от най-желаните места за хората е почивката на море или планина. За да пристигнете там обаче, може да го направите със самолет, влак, автобус... Но най-често с автомобил. И в очакването и еуфорията, най-вече шофьорите, не си задават един на пръв поглед безмислен въпрос: Гумите на автомобила подходящо ли са напомпани?

 

Налягане в гумите

 

Няма точна статистика за броят на катастрофите по причина неподходящо налягане на гумите. Защото е много трудно да се докаже след това. Но и, честно казано, едва ли има много шофьори, които проверяват редовно налягането на гумите. Освен ако не бъдат „изненадани“, когато видят колата със спусната гума.

Според експерти водачите правят една от три основни грешки, които на пръв поглед са тривиални и едва ли някой се замисля за тях. Първо: никога не проверяват преди дълго пътуване налягането на гумите. Второ: Правят го, но при загрети гуми. Трето: Не отчитат товара на автомобила. А за общото тегло е доказано с експерименти, че влияе на поведението на автомобила, спирачния път, разхода на гориво и износването на гумите. Все неща, които на пръв поглед са второстепенни. Важното е да се пристигне на морето или планината...

И още нещо – ако налягането в гумите е неподходящо, както и техният баланс, то при висока скорост може да се появят вибрации, които при бавно каране не се усещат. Шофирането с небалансирани колела води до повреди в ходовата част, а при рискова ситуация може и да не овладеете автомобила.

Задължително при всяка смяна на гумите трябва да се прави баланс. А е препоръчително и на 7-8 хил. км. Особено при пътищата в страната ни. Също така трябва да следите износването на гумите и най-простият начин е да използвате измерител на протектора. Но и това е масово подценявано от шофьорите. Да не забравяме, че правилното налягане в гумите увеличава техния живот.

Още нещо – в горещите летни дни температурата на гумите се увеличава по-бързо, вследствие на което нагорещеният въздух вътре в тях се разширява. Така налягането се покачва бързо, а това увеличава риска от спукване на гумата. Препоръчителното налягане може да намерите в ръководствата на производителите, което обаче е за... студени гуми. Това значи, че автомобилът не трябва да е бил в движение няколко часа преди измерване на налягането.

Най-добре е го проверявате или през нощта, или рано сутринта преди да потеглите за път. Най-добрият вариант е, когато температурата на гумите е равна на температурата на въздуха - около +20°C. Налягането на гумите трябва да се проверява и регулира редовно - поне на всеки 30 дни. Също така, не бива да се забравя и проверката на резервната гума.

Можете да видите препоръките, които производителят на вашия автомобил е дал за правилното налягане на гумите за съответния модел, на три места: В книжката на автомобила, на вратата на шофьора, от вътрешната страна на външната капачка на резервоара. Възможно е препоръките да сочат различно налягане за предните и задните гуми, както и в зависимост от това колко натоварен е автомобилът.

 

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    turbo ( преди 2 години )
    Такива съседи дай боже всеки му
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тиган ( преди 2 години )
    На мен ми излизат на таблото при всяка по-голяма дупка. Ако са спаднали или спукани започва да пищи. Като смених колата съседи без да знаят, че е моя ми надупчиха гумите и ноща на денонощен вулканизатор едвам я закарах.
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гоше ( преди 2 години )
    Айде пак бла ,бла ...
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като си купих колата на старо след месец-два отидох да сменя две гуми и ги накарах да проверят реглажа. Накрая ти дават една справка с допустимите стойности според производителя, какви са преди и след реглажа, ами кола на 150 000км нямаше отклонения от допустимото. А не като в България, дето ако някоя година пропуснеш да правиш окачването го броиш голям късмет и гордо се фалиш що за чудо е колата ти
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Аве, дайте нещо по-сложно! Преди месец ме учите как да си шлайфам дисковете с флекс, днес за гуми ми говорите....Можеше малко феродо да наковем!....
  • #5
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Истината е ... ( преди 2 години )
    в точни датчици за налягане в гумите. Някои спортни модели имат показатели и за температурата в реално време.
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Симптомите на пренапомпана гума са:Много лек волан и "подобрена динамика" на автомобила, след което следва катастрофа.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Налягането се променя с една десета на всеки 10 градуса на околната среда. При експлоатация гумата получава топлина от контакта с пътната настилка и това също влияе върху налягането.
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Ziko ( преди 2 години )
    И налягането и температурата ми показва на таблото на всяка гума , не е зле всеки да има такова нещо в колата си , без значение каква е тя.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Cobra ( преди 2 години )
    Не съм забелязял някаква значителна разлика в налягането на зарети и студени гуми.Никъде в ръководството на колата не е изрично посочено, че не трябва да се мери налягането при загрети гуми.То излиза, че ако напомпаш колкото трябва студена гума, като загрее ще вдигне налягането и ще се спука според тази статия.Единственото вярно е, че трябва налягането да се следи регулярно. И че това има отношение към разхода и безопасността на пътя, тъй като сцеплението зависи от това.Но това се знае.