IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Crown даде различна форма на седана

Новото поколение на модела излиза с мощен хибриден агрегат

Японският производител Toyota представи новото поколение на седана си Crown, като моделът излиза в нов формат, подчинен на модата на кросоувърите, която превзе индустрията през последните години.


Toyota Crown


Всъщност, Crown е първият модел на Toyota, който стъпи на американския пазар. Продажбите му там спряха през 1972 г., но сега японците се насочват основно именно към потребителите в САЩ, като идеята им е Crown да замени седана Avalon, чието производство ще бъде спряно в края на годината.

За целта Crown е сериозно променен, като новото поколение се отличава с „усъвършенстван дизайн и по-висока височина на возене“. Този подход вече беше изпробван от някои автомобилни производители, но модели като Honda Accord Crosstour и Volvo S60 Cross Country не бяха особено успешни. Сега предстои да се види дали новият модел на Toyota ще има същата съдба.

Новият Crown е получил вдъхновена от електрически кросоувър bZ4X предна част с тънки фарове, комбинирани с допълнителни пластмасови елементи по каросерията. За модела ще се предлагат 19- и 21-цолови джанти. Акцентите в дизайна включват скосен покрив, плавна странична линия и дискретен заден спойлер. Има и допълнителна светлинна лента, преминаваща през широчината на автомобила и опростена задна броня, на която липсват изрези на ауспуха.


Toyota Crown


Размерите на Crown са дължина от 4928 мм, широчина - 1839 мм, височина – 1539 мм и междуосие от 2850 мм. Това означава, че моделът е с 48 мм по-къс, с 10 мм по-тесен и със 104 мм по-висок от Avalon, но в същото време междуосието му е с 20 мм по-късо.

И ако екстериорът може да предизвика противоречиви мнение, то интериорът изглежда много по-привлекателно. В салона има 12,3-инчов цифров приборен панел и 12,3-инчов екран на мултимедийна система на Toyota. Тя разполага с „облачна“ навигация, като се актуализира от разстояние, както и с интелигентен асистент, който се задейства с команда „Hey, Toyota“.

Базовото ниво на оборудване Crown XLE разполага с отопляеми предни седалки с осем посоки на електрическо регулиране, както и с тапицерия от плат и Softex. Към тях се присъединява двузонова климатична система, безжично зарядно устройство за смартфон и аудио-система с 6 високоговорителя.


Toyota Crown


Следва версията Crown Limited, която разполага с отопляеми и вентилирани кожени предни седалки, както и отопляеми задни седалки. Други акценти включват чистачки със сензор за дъжд, фиксиран панорамен стъклен покрив и първокласна аудио система JBL с 11 високоговорителя.

На върха на гамата е вариантът Platinum, който е оборудван с адаптивно променливо окачване и уникални 21-инчови джанти с черни акценти. Към тях се присъединява система за усъвършенствано паркиране, която позволява „успоредно паркиране без ръце или перпендикулярно паркиране назад/напред“.

Задвижването на новия Crown е поверено на две хибридни системи. Първата е стандартна, като разчита на 2,5-литров четирицилиндров двигател, два електромотора, електронно контролирана безстепенна трансмисия и новоразработена биполярна никел-метал хидридна батерия с висока мощност. От Toyota не разкриват мощността, но твърдят, че средният разход на версиите XLE и Limited е 7,4 л/100 км.


Toyota Crown


Клиентите на Crown Platinum получават изцяло нова задвижваща система - Hybrid Max. Тя включва 2,4-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, разположен отпред електрически мотор, който помага да се максимизира въртящия момент, и 6-степенна автоматична скоростна кутия с директно превключване с нов хидравличен многопластов съединител. Мощността на агрегата е 345 к.с., като тук разходът е по-висок – 10,1 л/100 км.

Всички модели са оборудвани с електронна система за задвижване на четирите колела, която включва монтиран отзад електрически мотор. Въпреки това, Crown Platinum има по-модерна система E-Four Advanced AWD, която може да изпрати до 80% от мощността на автомобила към задните колела. Вариантите XLE и Limited имат режими на шофиране Eco, Normal и Sport, докато за Platinum се предлагат като опция Custom, Comfort и Sport+.

В основата на новата Toyota Crown e платформата TNGA-K, на която са изградени Avalon, за който вече стана дума, както и Camry, Highlander, RAV4 и Venza. Тя разполага с окачване MacPherson отпред и с напълно ново многозвенно окачване отзад. То има по-висока твърдост, за да „осигури по-бърза реакция на въртящия момент“. Toyota използва и „нов метод за закрепване на кормилната уредба, позволяващ твърдо, директно управление, което също така намалява шума и вибрациите“.


Още снимки на новата Toyota Crown - вижте в галерията:


Освен това моделът е оборудван с електронно контролирана спирачна система, която включва технологията Active Cornering Assist. В нея влиза системата за контрол на стабилността, чието цел е да се избегне недозавиването в определени ситуации при завиване. За модела ще се предлагат още голям брой асистенти на водача - автоматични дълги светлини, радарен круиз-контрол, разпознаване на пътни знаци и система за предотвратяване на сблъсък с разпознаване на пешеходци.

Към тях се присъединява Lane Departure Alert с асистент за кормилно управление, асистент за проследяване на лентата, напомняне за човек на задната седалка, монитор за мъртвата точка и предупреждение за напречен трафик отзад.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    И а ( преди 2 години )
    Къде се казва че се хвалят японците, работят хората и надали ги иснересува мнението на нашия пазар. Toyota е примерна компания и може само да им се радваме и да ги уважаваме. Не се хвалят, а се трудят и се опитват да правят нещата както тлябва и да отговорят на търсенето на клиентите. Това сравняване на немци и японци е толкова ненужна и не на място.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотов ( преди 2 години )
    Най-вероятно става въпрос за същия "спънат кон" и "дървена" изработка - като всичките им нови автомобили (хибридни, конвенционални и пр.), за жалост.
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    германците нямат автомобилостроене и никога не са имале
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Копиране на Пежо 408
  • #4
    1 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Джапонците с гордост се хвалят с технологии, които се появиха в германските автомобили преди около 15 г.?
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота crown има возия която е като коприна
  • #2
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Очевидно ( преди 2 години )
    Тойота за пореден пък изкопираха батковците. Евтино копие на ID7, който беше представен далеко преди този модел. Но така е винаги, докато някой диктуват модата, другите копират.
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Владо ( преди 2 години )
    бих го изпробвал това зверче!