За най-важните автомобили в историята на света не е задължително да предлагат революционни технологии, да печелят награди за дизайн или да поставят рекорди за скорост. Понякога е достатъчно да се появиш в точното време на точното място. И най-важното – да притежаваш точните качества.
Точно това се случи с евтиния хечбек Honda Civic, който влезе в продажба през юли 1972 г. и промени много неща - съдбата на Honda, ситуацията на американския автомобилен пазар, сегмента на „нампомпаните“ хечбеци и др. По случай юбилея нека си припомним някои от най-интересните факти от живота на всичките 11 поколения на легендарния автомобил.
Какво даде на света Honda Civic (ГАЛЕРИЯ):
В допълнение към горните модели, които принадлежаха към японския сегмент на „кей-автомобилите”, преди Civic имаше и Honda 1300 (на снимката) - вече „пълноценен“ автомобил във варианти купе и седан. Появява се през 1969 г. и въпреки познатия външен вид и прогресивното разположение на предните колела, все още е странен в техническо отношение.
Например, ръководителят на компанията Соичиро Хонда настоява, че двигателят трябва да бъде с въздушно охлаждане. Този двигател също има „състезателна“ система за смазване със сух картер, електрическа маслена помпа и други готини, но твърде скъпи и ненужни решения за масов автомобил.