IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai Ioniq 6 идва с рекордно ефективни батерии

Новият електрически модел на корейците ще се предлага с един или два мотора

През 2020 г. Hyundai показа Prophecy Concept – електрически седан, чието капковидно тяло беше проектирано да създава възможно най-ефективна аеродинамика. Две години по-късно корейците са готови със серийната версия на модела. Тя ще се казва Hyundai Ioniq 6 и ще излезе на пазара в Европа в началото на 2023 г.


Hyundai Ioniq 6


Именно ефективността е това, което е ръководило не само инженерите, но и всеки, който е работил по проекта Ioniq 6. Крайният резултат е купе с 4 врати, което може да измине 610 км с едно зареждане на батериите, предлагайки рекордно нисък разход на енергия в тази категория.

За захранване на двигателя или двигателите (в зависимост от избраната конфигурация) на най-мощния Hyundai Ioniq 6 отговаря батерия с капацитет 77,4 кВт/ч – същата, която е поставена и на Ioniq 5. В основата на модела е платформата E-GMP, използвана от електромобилите на корейската група, включващи още модели на Kia и Genesis.


Hyundai Ioniq 6


Самите акумулатори са подобрени в способността си да отдават и приемат ток, така че да намалят консумацията до по-малко от 14 кВт/ч на 100 км. Този показател е за по-слабата версия на Ioniq 6, която получава батерия с капацитет 53 кВт/ч. Съответно, тя е с един електромотор и задвижване на задната ос.

Топ-вариантът е с два електрически двигателя – по един на всяка ос и с батерия със 77,4 кВт/ч. Мощността е 325 к.с. и 605 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди. И това няма да бъде най-мощната модификация, тъй като в Hyundai готвят Ioniq 6 N, разработван от спортното подразделение на концерна. Очаква се неговите мотори да развиват над 585 к.с.


Hyundai Ioniq 6


Новото купе с 4 врати разполага още с технология са зареждане с 800 V, която позволява свързването към мрежи с мощност до 350 kW. При тях от 10 до 80% от капацитета на акумулатора се пълни за 18 минути. А с използване на функцията Vehicle to Load, можете да се заредят външни устройства като смартфони, електрически скутери или други.

Интериорът на Hyundai Ioniq 6 до известна степен повтаря този на Ioniq 5, но е добавен нов централен тунел, проектиран специално за поддържане на лаптоп. Има и специално осветление, което сменя силата и цветовете в зависимост от различните налични режими на шофиране.


Hyundai Ioniq 6


Те включват и обновения EV Performance Tune-up, благодарение на който може свободно да се регулират различни параметри като управление и реакция на двигателя, чувствителност на педала на газта, сцеплението (при версията с два двигателя) и др.

Електромобилът разполага и с многобройни системи за подпомагане на водача като Highway Driving Assist 2, където адаптивният круиз-контрол и системата за поддържане на лентата на движение работят заедно, за да поддържат автоматично скоростта, разстоянието от превозните средства отпред и траекторията. Серийният Hyundai Ioniq 6 е оборудван и със система за помощ при шофирането от Ниво 2, което включва функция за автоматично завиване.


Още снимки на Hyundai Ioniq 6 - вижте в галерията:

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 14 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Европа е в будна кома отдавна. Упоена и контролирана от англосаксите да бъде пушечно месо срещу Русия. Това е ролята на подкупните европейски управляващи, които се застреляха не в крака, а в главата със санкции от които само европееца губи. В момента дори и руснаците да възобновят доставката на суровини и енергоносители, то те са на поне двойни цени. С подобни цени, стоките от Европа стават неконкОрентни и няма да могат да се продават. Това се нарича ритуално самоубийство. Факт!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво точно означава "германците да напускат русия"?
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво на Hyundai. Само не разбрах каква ще е цената? Отново ще е такава, че да не бъде електричка за масовият потребител. Светът е в криза, а автомобилите стават от скъпи по-скъпи и на всичкото отгоре ги няма. При поръчка сега колата ти одва най-рано след година, но не е гарантирано точно кога. Никой не се ангажира със срок. Казват, че доставката ще е след 1 г., но точно кога никой не казва. Колите втора ръка и те скочиха безумно. Гласят ни да караш кола да се превърне в лукс за мнозина.
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Европа да се събуди защото проспа бума на електрониката и ще проспи и електрификацията на колите. Сценария се повтаря - сега LG и Samsung ги знае всеки ама кой се сеща за някой европейски производител който да им е кoнглокент при битова електроника като телефони и телевизори. Китайците напират също а там потенциала е още по голям. Гледахме с насмешка на китайската електроника както сега на колите им но Хуауей и Шайоми са много по конглокентни от европейските конглокенти доколкото ги има.
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия се състезават с Тесла и разбират смисъла на изцяло нов дизайн за електрически коли. А ако наистина с такава батерия изминават толкова километри, стават доста привлекателни.
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв ФВ, какви 5 лв.?! Тук говорим за електромобили, а не за надути медиини балони, като селската марка. Нещата между двете марки е от земята до небето в полза на корейците. ФВ можеха да са напред, ако не водеха некадърна политика първо с дизелите и после с големите лъжи, как щели да се преборят с Тесла. Та те с Хюндай не могат да се мерят, а какво остава с още по-високото ниво Тесла. Отделно некадърната политика на европейците и в часност на германците да налагат санкции и да напускат Русия.
  • #2
    20 rate up comment 4 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Няма да спра да повтарям, че КИЯ/Хюндай са пред ФВ при електрическото задвижване! Сега някой ще се изкряска, я виж Тийджана, я виж Е трона......добре, ама това са много скъпи коли! освен това като почнат да идват големите електрически Дженезиси, какво ще им противопоставиш??? Платформата за големи ЕПС-та на ФВ се бави и се говори че преди 2026 няма да излезне В момента Йоника и ЕВ6 са по добри от Айде4 и Айде5 и призводните Ауди и Шкоди
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Евала на корейците. IONIA 5 е супер колица със собствена идентичност а сега вадят и това. Доста по иновативни и различими от ID серията на ФВ например