През 2020 г. Hyundai показа Prophecy Concept – електрически седан, чието капковидно тяло беше проектирано да създава възможно най-ефективна аеродинамика. Две години по-късно корейците са готови със серийната версия на модела. Тя ще се казва Hyundai Ioniq 6 и ще излезе на пазара в Европа в началото на 2023 г.
Именно ефективността е това, което е ръководило не само инженерите, но и всеки, който е работил по проекта Ioniq 6. Крайният резултат е купе с 4 врати, което може да измине 610 км с едно зареждане на батериите, предлагайки рекордно нисък разход на енергия в тази категория.
За захранване на двигателя или двигателите (в зависимост от избраната конфигурация) на най-мощния Hyundai Ioniq 6 отговаря батерия с капацитет 77,4 кВт/ч – същата, която е поставена и на Ioniq 5. В основата на модела е платформата E-GMP, използвана от електромобилите на корейската група, включващи още модели на Kia и Genesis.
Самите акумулатори са подобрени в способността си да отдават и приемат ток, така че да намалят консумацията до по-малко от 14 кВт/ч на 100 км. Този показател е за по-слабата версия на Ioniq 6, която получава батерия с капацитет 53 кВт/ч. Съответно, тя е с един електромотор и задвижване на задната ос.
Топ-вариантът е с два електрически двигателя – по един на всяка ос и с батерия със 77,4 кВт/ч. Мощността е 325 к.с. и 605 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди. И това няма да бъде най-мощната модификация, тъй като в Hyundai готвят Ioniq 6 N, разработван от спортното подразделение на концерна. Очаква се неговите мотори да развиват над 585 к.с.
Новото купе с 4 врати разполага още с технология са зареждане с 800 V, която позволява свързването към мрежи с мощност до 350 kW. При тях от 10 до 80% от капацитета на акумулатора се пълни за 18 минути. А с използване на функцията Vehicle to Load, можете да се заредят външни устройства като смартфони, електрически скутери или други.
Интериорът на Hyundai Ioniq 6 до известна степен повтаря този на Ioniq 5, но е добавен нов централен тунел, проектиран специално за поддържане на лаптоп. Има и специално осветление, което сменя силата и цветовете в зависимост от различните налични режими на шофиране.
Те включват и обновения EV Performance Tune-up, благодарение на който може свободно да се регулират различни параметри като управление и реакция на двигателя, чувствителност на педала на газта, сцеплението (при версията с два двигателя) и др.
Електромобилът разполага и с многобройни системи за подпомагане на водача като Highway Driving Assist 2, където адаптивният круиз-контрол и системата за поддържане на лентата на движение работят заедно, за да поддържат автоматично скоростта, разстоянието от превозните средства отпред и траекторията. Серийният Hyundai Ioniq 6 е оборудван и със система за помощ при шофирането от Ниво 2, което включва функция за автоматично завиване.
Още снимки на Hyundai Ioniq 6 - вижте в галерията:
Снимки: Hyundai