Съвсем наскоро, движейки се в задръстване покрай един от откритите паркинги столицата, обърнхме внимание на собственик на една кола, който внимателно пръскаше с продукт за оформяне на коса регистрационния номер на колата си. Любопитството ни накара да попитаме гражданинът за смисъла на неговите манипулации. Ситуацията ни заинтригува и решихме да "разровим темата". Оказа се, че не е необходимо да се провежда сериозно разследване.
Проучване в интернет пространството показа, че "лакът за коса върху регистрационна табела" е доста често срещана технология. Оказва се, че някои шофьори смятат, че лакът, нанесен върху регистрационния номер на автомобила, след изсъхване, в някои случаи може да попречи на заснемането на номера от полицейската камера за скорост.
Твърди се, че слой лак блести на слънцето, което затруднява разчитането на буквено-цифровата комбинация. В същото време служителите на КАТ няма как да имат претенции към собственика на колата, тъй като номерът на колата, напоен с препарат за коса, не се различава от необработения.
Оказва се, че този метод не е 100 процента ефективен, но при определено рядко стечение на обстоятелствата и взаимно разположение на колата, камерата и слънцето все пак може да се появи „лаков“ отблясък и да затрудни разчитането на регистрационния номер. Но проблемът с описаната по-горе технология е, че повечето съвременни комплекси за автоматично фиксиране на нарушения на пътя също имат инфрачервено осветление и са оборудвани с матрица, която е чувствителна към радиация в инфрачервения диапазон. И тогава няма никакъв смисъл да покривате регистрационния номер с него - безполезно е.
Въпреки това все още се вижда някакъв практически смисъл в третирането на номерата с лак за коса. Ако нанесете достатъчно дебел слой от този агент, той може да служи като известна защита за боята. Ако планирате например пътуване по пътища, където се очаква много прах, пясък и малки камъчета, тогава има смисъл да напръскате с лак за коса не само върху регистрационния номер, но също и върху предния ръб на капака на капака и обърнатите напред части на предните калници.