IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият GMC Hummer се оказа по-вреден от бензинов кабриолет

Преминаването на ток не прави пикапа безопасен за околната среда

Организацията с нестопанска цел ACEEE (Американски съвет за енергийно ефективна икономика) установи, че емисиите на въглероден диоксид (CO2) на флагмана на General Motors с 1014 к.с. 341 грама на миля, докато при кабриолета BMW M440i xDrive този показател е по-нисък – 339 грама на миля.


GMC Hummer EV


В своето проучване ACEEE припомня, че електрическите превозни средства получават енергия от мрежата. В същото време около 60% от електроенергията в САЩ се генерира чрез изгаряне на изкопаеми горива, така че не може да се счита за „зелена“ в пълния смисъл на думата.

Изчислени по този начин емисии варират в зависимост от щата, но въз основа на средната стойност експертите установиха, че топ-версията на електрическия пикап Hummer EV има емисии от 341 грама на миля. Бензиновият кабриолет BMW M440i xDrive има сравнима стойност от 339 грама на миля, докато показателят на оригиналния Hummer H1 е 889 грама на миля.

Според оценките на EPA енергийното въздействие на бавареца е 1812 литра годишно. Подобни стойности се отчитат и при седана със средни размери Chevrolet Malibu, чиито вредни емисии за 320 грама на миля.

Що се касае до Hummer EV, той вреди на околната среда не само при зареждане на батерията. Тежките акумулаторни клетки (в случая с Hammer една батерия тежи повече от цялата Toyota Corolla) трябва първо да бъдат произведени и след това изхвърлени, което също вреди на околната среда.

Наблюдателите на ACEEE смятат, че властите трябва да се заемат с въпроса за ефективността на електрическите превозни средства. Сега регулаторите следят отблизо бензиновите автомобили и определят изисквания за емисиите, а електрическите автомобили се считат за „зелени“ по подразбиране, въпреки че това не е вярно.

0 от 500
  • #92
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Написано е, че емисиите на оригиналния Hummer H1 са почти 3 пъти по-високи. Това е камион с над 1000 конски сили, а не е нормален автомобил. Освен това изхождат от презумцията, че чистото електричество няма да расте, а ако погледнем Германия там вече над 50% от електричеството е от ВИЕ. Не се отчита това, че хората в града ще дишат по-чист въздух и ще боледуват по-малко дори ако общото замърсяване на Света е еднакво. Електричките не са съвсем чисти, но те и водородът са бъдещето, не нефтът.
  • #91
    5 rate up comment 3 rate down comment
    JDM Fan ( преди 1 година )
    #90 Мале как се радвам на трезво мислещите хора. Те чиповете изчезват за обикновен автомобил, а умниците електрички ще произвеждат. Не случайно Тойота,Нисан и Субару (Субару беше започна да обръща резбата) не произвеждат напълно електрически вибр***тори... ДАНО да се спука бързо, че иначе освен, че ще изчезнат ръчките за феновете ще изчезнат и двигателите и скоростите, и всичко това което прави автомобилът кола, а не вибр***тор на батерийки...
  • #90
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ТОЗИ БАЛОН-ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ , НАЙ- КЪСНО ДО 2-3 ГОД. ЩЕ ЕКСПЛОАДИРА СЪС СТРАШНА СИЛА !!!!ТОГАВА- СЪД И ВЪЗМЕЗДИЕ ЗА ИЗМАМНИЦИТЕ !!!!!
  • #89
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На този кашон батерията му тежи колкото една нормална кола. Представете си цената, когато трябва да я подмените с нова :D
  • #88
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много скоро ще започнат друга песен за ВРЕДАТА от електрическите коли, която правят на околната среда!!!
  • #87
    17 rate up comment 4 rate down comment
    10 ( преди 1 година )
    Супер статия. Зеленото електрическо превозно средство не е екологично, най-накрая да си дойдем на думата.
  • #86
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Термопомпата ли е част от геотермалната система или термалната система част от термопомпата?Това, че съм казал че хладилника и климатика са термопомпи, Как според тебе автоматично вече означава, че някога съм твърдял, че климатик и хладилник е едно и също?Това се случва чак когато в последствие научиш, че хладилника е термопомпа и първоначално даже заради некомпетентността си не си разбрал какво има предвид събеседника.
  • #85
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре де проглокор съм. Главния. Успокой се. Давай сега по същество по спора?
  • #84
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокате, от какво те е срам?
  • #83
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изказването ти "Термопомпата е част от геотермалната система, нагъл илитерате" е точно както цветето е част от лалето, двигателя е част от буталото, тротоарът е част от бордюра и т.н.Дори не се усещаш колко си зле с елементарни технически понятия!