fallback

BMW окончателно се сбогува с V12 двигателя

За първи път от 35 години в гамата на баварците няма такъв мотор

Шефът на подразделението BMW M - Франк ван Мийл, потвърди в ефира на холандската радиостанция BNR, че 6,6-литровият двигател е пенсиониран и производството му е напълно прекратено. Това означава, че за първи път от 35 години в гамата на BMW няма да има автомобил с V12.

Още през януари беше официално съобщено, че BMW смята да пусне 12 седана M760i (G12) с V12 двигател и така да се сбогува с най-големия агрегат в гамата си. Те трябва да бъдат от серията Final Edition, предвидена за американския пазар. Производството им беше планирано за началото на юни, но по някаква причина баварците отказват да дадат подробности за този автомобил.

Сега Франк ван Мийл потвърди, че сглобяването на V12 двигатели за BMW е приключило, което означава, че силовите агрегати вече са произведени, а 12-те седана са пуснати на пазара. Баварският концерн ще продължи да произвежда мотори N74 V12 за автомобили на Rolls-Royce. В момента луксозният британски бранд предлага купета Wraith и кабриолети Dawn с 6,6-литров двигател N74B66, въпреки че поръчките за модела с две врати вече са спрени.

Все още обаче могат да бъдат поръчани седаните Phantom и Ghost, както и кросоувъра Cullinan, който са оборудвани с 6,75-литров V12 с индекс N74B68.

Снимка: BMW

fallback
  • #9
    фауве ( преди 1 година )
    на всеки 5000км ремонт
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Жалко
  • #7
    фауве ( преди 1 година )
    По голям трошляк от ауди няма.А4 плън ***.
  • #6
    iiii ( преди 1 година )
    И с 4 цилиндъра може да отидеш от софия до варна.
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    Така е! Точно недостига на материали възпрепятства вдигането на производството, защото имат дългосрочни договори за 50% увеличаване на доставките на година и доставчиците им едва смогват дори това да изпълнят. Ако имаше достатъчно батерии и чипове, отдавна щяха да са пуснали в продажба както камиона, така е и пикапа, да продават милиони бройки, а цените нямаше да са толкова високи. Засега производството им е ограничено до 1,5 милиона годишно, като 50% ръст по време на криза е впечатляващ!
  • #4
    До имя ( преди 1 година )
    Очевидно не схващаш защо Тесла вдигат цените толкова пъти? От две години ви говоря, че ще продължат да ги вдигат, за да ограничат търсенето и същевременно да си вдигнат печалбите. В момента Тесла има най-голямата печалба от произведен автомобил - 35%. Спокойно могат да бутнат цените с 25% и да им останат нормалните за автомобилната промишленост 10%. Но защо да го правят, като и сега имат заявки за година напред, които не могат да изпълнят? Цените ще паднат, когато могат да задоволят търсенето.
  • #3
    Селяндур с Корола ( преди 1 година )
    Самолетните двигатели са предназначени за самолети, не за кефа на убийците на пътя.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    То малко по малко така ще стане и с всички останали двигатели с ДВГ. След няколко години автомобилите с ДВГ ще са по-скъпи от електромобилите и само който много държи на ДВГ ще плаща повече, както за първоначална цена, така и за изминат километър, за да ги кара.
  • #1
    Пропов ( преди 1 година )
    Е все пак остава в Ролс Ройс. Малко съпичко идва, ама който иска и може ще има.
fallback
Последни