Гигантските информационно-развлекателни системи със сензорен екран може да изчезнат от пазара. Поне на това мнение са ръководителите на две от луксозните марки – BMW и Polestar, съобщава The Drive.
Според Матиас Юнгханс - ръководител на BMW i Interior Design, значението на големия екран в салона вече не е от такова значение. „Аз лично съм убеден, че рано или късно ще оставим зад себе си тези черни стъклени повърхности в интериора на автомобилите ни. Когато имате нужда от интерфейс, той може да се появи навсякъде, за да ви бъде подръка“, обяснява дизайнерът.
И докато твърдението на представителя на BMW звучи като научна фантастика, според мениджъра по интериорен дизайн на Polestar - Кони Бломе, екраните на информационно-развлекателната система просто няма да бъдат нещо, върху което да се фокусираме.
„Всяка технология достига своя връх, като това важи и за екраните. Просто през по-голямата част на пътуването трябва да се наслаждаваме повече на гледката навън, отколкото на екраните“, смята Бломе.
През последните години производителите на на луксозни автомобили преместиха повече система върху сензорния екран, но явно вече се търсят и други решения. Коментарите на представители на BMW и Polestar отразяват и решенията на марки като Jaguar и Honda, където избраха да игнорират напълно тенденцията в полза на физическите бутони.
Това показва, че не всички в индустрията са съгласни с тенденцията, която по същество беше започната от Tesla с Model S. Тогава повечето производители се подиграваха на компанията от Калифорния, но постепенно започнаха да копират нейните решения.