IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как дори опитни водачи на автомобили съсипват двигателя в жегата

Летният сезон също може да бъде фатален за благосъстоянието на мотора

Лятото и горещото време се считат за период, благоприятен за "живота и здравето" на автомобила. Ние обаче сме длъжни да ви предупредим, че летният сезон може да бъде фатален за благосъстоянието на двигателя, ако собственикът на автомобила не вземе предвид някои определени нюанси. И не казвайте после, че не сте чували за това...


двигател


Най-баналната "лятна" история, с която можете да ускорите смъртта на двигателя на колата си - не го загрявате предварително. Да, знаем, че има две основни "секти" на автомобилистите - привърженици на загряването на двигателя и такива, които го смятат за ненужно. И двете групи обикновено изтъкват убедителни аргументи в полза на своята правота, но сега не говорим за тях. Всеки знае, че дори през лятото, веднага след стартиране на двигателя, оборотите му се покачват над тези на празен ход и намаляват до нормални нива едва след известно време.

През този период се извършва не само загряване, но и правилното разпределение на маслото във всички кътчета на захранващия блок, което е необходимо за защитата му при работа под натоварване. Някои шофьори не чакат, докато скоростта на коляновия вал падне до стандартната стойност на празен ход и започват да карат веднага след стартиране - навън е топло, защо да го загрявате? В резултат на това обаче се получава повишено износване на двигателя.

Този режим, между другото, също е вреден за скоростните кутии, особено за тези от типа CVT, тъй като те също имат свои собствени нюанси с температурата и налягането на работната течност. Ако веднага след включване на двигателя „натискате газта“ в кола със CVT трансмисия - бъдете готови за непланирани ремонти на въпросната скоростна кутия.


двигател


Повечето шофьори сменят въздушния филтър на автомобила си стриктно според разпоредбите, които определят датите за поддръжка в зависимост от пробега или периода от време. Междувременно през лятото въздушният филтър на автомобила се задръства много по-интензивно. Тогава в него попадат не само повече прах от пътищата, но и много насекоми, пух и други неща.

В резултат на това се той се запушва много бързо и започва да пропуска забележимо по-малко въздух. И собственик на кола, който не смени такъв филтър, ще се сблъска с проблем, при който двигателят работи в по-тежки режими. Което не му носи никаква полза. През лятото трябва да сменяте въздушния филтър по-често. Междувременно почти никой от собствениците на автомобили дори не мисли за това.

Подобна е и историята с моторното масло. Двигател, работещ при топлина в трудни условия (например в планини или на неравен терен), изразходва ресурса на защитната смазка по-бързо. Следователно в идеалния случай през лятото интервалът за смяна на маслото трябва да бъде намален наполовина. Но малко шофьори правят това на практика, а това определено не е в полза на мотора.


0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 24 rate down comment
    Mazda ( преди 1 година )
    Аз загрявам двигателя поне минута минута и половина и тръгвам. Като стартира е на 2000 оборота автоматичен смукач, спада за 30 сек на 1300 и след още толкова на към 800 . - Мазда 2.3 диси 260hp. Важно е и за турбото да се остави след юрене да се охлади минута поне. Масло на 6000км ако се кара здраво ио в жегата, повече рискувате да износните двигателя. А за спортни двигатели като моя си е задължително всичко избоено за да не се скапе. Който си има скъпа играчка си я пази.
  • #5
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 1 година )
    В момента на стартиране , след като двигателя запали , оборотите са 720 ! Няма автоматичен смукач ! Ай доа не ме учите кога мога да потегля !!!
  • #4
    16 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Румене , вие не разбрахте ли, че въпреки остарелия автопарк в нашата Родина , повечето коли вече имат датчици , които информират дали филтъра или маслото са за смяна ! И те не отчиат по километри а реалното състояние!
  • #3
    40 rate up comment 6 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Благосъстояние имат хората. Двигателите нямат. Навремето имаше по пътищата едни табели с надпис Децата нямат спирачки. Аз остарях и още нямам. Ама, мисля едни дискови, вентилирани да си сложа! Керамика вече имам в устата...
  • #2
    44 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с това подгряване на двигателя, бе! Колко пъти ще го предъвквате? При новите коли през лятото това не е изобщо нужно. А в повечето развити страни държането на кола на място с включен двигател се наказва - във Франция, например, от 80 до 135 евро!
  • #1
    49 rate up comment 3 rate down comment
    Ацо ( преди 1 година )
    Как да вярваме на сайт който беше написал че Carrera GT e модел на Ferrari?!?