Тази кола се откроява с кралския си простор, особено зад водача, а премиерата на Ford Scorpio се състоя през пролетта на 1985 г. Само няколко месеца по-късно Scorpio стана европейският флагман на компанията и наследник на популярния по това време модел Granada. На британския (както и ирландския) пазар традиционното име Granada се запазва, въпреки че колата се произвежда в немския завод на Ford в Кьолн.
Техническата основа на проекта DE-1, известен още като Lugano, е платформа, използвана и за по-малкия модел Sierra При Scorpio е използвана леко удължена платформа. Кокетно оформеният корпус с коефициент на въздушно съпротивление 0.33 Cx има и голяма остъклена повърхност. „
Гамата от двигатели започва с 1796 cc четирицилиндров бензинов двигател и мощност от 66 kW. Двулитровият агрегат е по-ефективен - 74, 77 или 85 kW, със или без инжекцион и катализатор. Шестцилиндровият 2.8-литров Cologne пък вече произвежда 110 kW. Двигателите са оборудвани с петстепенна механична или с четиристепенна автоматична трансмисии. Срещу допълнително заплащане е възможно да се поръча Scorpio с блокировка на диференциала и виско съединител.
Двулитровият двигател изразходва по-малко от 9 литра на 100 километра пробег, а 2.8-литровият „поглъща“ около 10.5 литра. 70-литров резервоар обаче гарантира приличен пробег с едно зареждане. Моделът има и дизелови варианти. 2.5-литровият дизел Indénor (51 kW), който познаваме от много модели на Peugeot, се появява едва през 1986 г.
Шасито има междуосие от 2761 мм. Всички колела са окачени независимо, предното окачване е на McPherson подпори плюс долни носачи, а задният мост е взет почти изцяло от Granada. За комфорта на возене се грижат винтови пружини, телескопични амортисьори и, разбира се, стабилизатори. Четири дискови спирачки (вентилирани отпред) са поддържани от стандартен ABS. Сервоусилвателят на волана става достъпен едва през 1987 г.
4,67-метровият Scorpio с пет врати тежи от 1 200 до 1 385 кг и впечатлява с 440 литра полезен товар в багажника (830 литра след сгъване на задните седалки). Наклонът им в луксозния вариант Ghia е електрически регулируем. Най-евтиният вариант CL има централен подлакътник и ръчно регулируеми огледала за обратно виждане, но колата, дори и в базовото си изпълнение е оборудвана с централно заключване.
GL има електрически огледала, както и оборотомер и тонирани стъкла. Топ оборудването Ghia разполага с отопляемо предно стъкло, круиз контрол, мека велурена тапицерия, бордови компютър, лети джанти и фарове за мъгла. Пътниците на задните седалки могат да се похвалят с кралско пространство за краката и изключителен за онези времена, комфорт.
По отношение на простора този Ford Scorpio буквално се състезава с по-голямата и престижна S-Klasse W126 на Mercedes-Benz. Именно това прилично оборудване, просторен интериор и повишена безопасност впечатлиха професионалното жури на конкурса „Европейски автомобил на годината 1986“ и Scorpio беше обявен за победител.