IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Scorpio: спомняте ли си „колата на 1986 година“?

Последният голям европейски лек автомобил със задно задвижване на марката

Тази кола се откроява с кралския си простор, особено зад водача, а премиерата на Ford Scorpio се състоя през пролетта на 1985 г. Само няколко месеца по-късно Scorpio стана европейският флагман на компанията и наследник на популярния по това време модел Granada. На британския (както и ирландския) пазар традиционното име Granada се запазва, въпреки че колата се произвежда в немския завод на Ford в Кьолн.


Ford Scorpio


Техническата основа на проекта DE-1, известен още като Lugano, е платформа, използвана и за по-малкия модел Sierra При Scorpio е използвана леко удължена платформа. Кокетно оформеният корпус с коефициент на въздушно съпротивление 0.33 Cx има и голяма остъклена повърхност. „

Гамата от двигатели започва с 1796 cc четирицилиндров бензинов двигател и мощност от 66 kW. Двулитровият агрегат е по-ефективен - 74, 77 или 85 kW, със или без инжекцион и катализатор. Шестцилиндровият 2.8-литров Cologne пък вече произвежда 110 kW. Двигателите са оборудвани с петстепенна механична или с четиристепенна автоматична трансмисии. Срещу допълнително заплащане е възможно да се поръча Scorpio с блокировка на диференциала и виско съединител.


Ford Scorpio


Двулитровият двигател изразходва по-малко от 9 литра на 100 километра пробег, а 2.8-литровият „поглъща“ около 10.5 литра. 70-литров резервоар обаче гарантира приличен пробег с едно зареждане. Моделът има и дизелови варианти. 2.5-литровият дизел Indénor (51 kW), който познаваме от много модели на Peugeot, се появява едва през 1986 г.

Шасито има междуосие от 2761 мм. Всички колела са окачени независимо, предното окачване е на McPherson подпори плюс долни носачи, а задният мост е взет почти изцяло от Granada. За комфорта на возене се грижат винтови пружини, телескопични амортисьори и, разбира се, стабилизатори. Четири дискови спирачки (вентилирани отпред) са поддържани от стандартен ABS. Сервоусилвателят на волана става достъпен едва през 1987 г.


Ford Scorpio


4,67-метровият Scorpio с пет врати тежи от 1 200 до 1 385 кг и впечатлява с 440 литра полезен товар в багажника (830 литра след сгъване на задните седалки). Наклонът им в луксозния вариант Ghia е електрически регулируем. Най-евтиният вариант CL има централен подлакътник и ръчно регулируеми огледала за обратно виждане, но колата, дори и в базовото си изпълнение е оборудвана с централно заключване.

GL има електрически огледала, както и оборотомер и тонирани стъкла. Топ оборудването Ghia разполага с отопляемо предно стъкло, круиз контрол, мека велурена тапицерия, бордови компютър, лети джанти и фарове за мъгла. Пътниците на задните седалки могат да се похвалят с кралско пространство за краката и изключителен за онези времена, комфорт.


Ford Scorpio


По отношение на простора този Ford Scorpio буквално се състезава с по-голямата и престижна S-Klasse W126 на Mercedes-Benz. Именно това прилично оборудване, просторен интериор и повишена безопасност впечатлиха професионалното жури на конкурса „Европейски автомобил на годината 1986“ и Scorpio беше обявен за победител.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Кьосев ( преди 1 година )
    Спомням си колата на 60та година, която ние в Бг през 80те години чакахме още по 15-20години евентуално да я закупим!
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Фордю ( преди 1 година )
    Имал съм такова, доста здрава , много прилична, комфортна и просторна кола за преди 30 години бих казал...продаде се за нещо по съвременно но, до последно бръмчеше по улиците........ех спомени от едно време
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Косача ( преди 1 година )
    Доколкото знам, купето е проектирано изцяло от компютър.
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Gas ( преди 1 година )
    Здрави стари машини.,но чак па Състезава се с S класата звучи малко пресилено.
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Спомени ( преди 1 година )
    1994 година,цвят "бордо" имаше хубава возия отзад,в сравнение с БМВ 520, тогава.
  • #3
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Като ми хвалите колата си и като се почне с колко гори и ...ми става малко тъжно, честно. А точно за такъв разкошен автомобил разхода е последното за което може да се похвали човек. Някак обидно е да се пренебрегват истинските му предимства и да се гледа колко стотинки ще спестим.
  • #2
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 1 година )
    Купих Скорпио2.5д страхотна кола разход надълго ,5.7,градско 6.5 ,Пежо двигателя бе добър на ,,620х.клм му смених сегменти..,карах го до ,730х.клм не съм сменял съединител, Водна помпа карета ,подмених един лагер на предна главина и радиатор на 550х.клм Не е истина че след 1987г са с хидтавлика на волана Моето скорпион е 1986,,г и му смених О пръстени на рекатаСупер кола Сега имам Мондео мк2 но чувството и сигурността на Скорпиото са уникални
  • #1
    38 rate up comment 0 rate down comment
    7 ( преди 1 година )
    Легендарни коли !