fallback

Китайци изпревариха Tesla и са №1 по продажби в света

За първите 6 месеца на година BYD е реализирала над 641 000 електромобила на пазара

Китайската компания BYD е продала повече от 641 000 електрически превозни средства през първите шест месеца на тази година, изпреварвайки Tesla по този показател, съобщават медиите в страната.

Само за година продажбите на BYD са се увеличили с 315% и така китайският концерн става световен лидер в продажбата на електромобили. Той оставя зад себе си американската Tesla, чийто резултат за шест месеца е 564 000 продажби.

Самата BYD обяви, че от март е прекратила производството на автомобили с бензинови двигатели. От компанията са категорични, че в бъдеще техният автомобилен бизнес ще се фокусира върху изцяло чисти електрически превозни средства и плъг-ин хибридни автомобили.

В същото време обаче концернът ще продължи да предоставя на клиентите, които вече притежават автомобили с бензинов двигател, подобрено обслужване и следпродажбена гаранция, както и доставка на резервни части през целия жизнен цикъл на превозните средства.

Едновременно с това BYD обмислят и сериозно разширяване на производството, като са един от кандидатите да правят автомобили под възродената марка „Москвич“ в бившия завод на Renault в Москва. Другите два варианта, които руснаците разглеждат, са също китайски - компаниите JAC и FAW.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички лузъри мразят 100 годишните, защото само им текат лигите като минат техните коли
  • #14
    Продължение ( преди 2 години )
    А ти ако си някой световен производител на батерии и имаш гарантирани договори с Тесла която е лидер в продажбите на електромобили и винаги е развивала технологията, ще подпишеш ли договор с Toyota, която точно до средата на 2021 година плащаше на правителствата да забраняват електромобилите и плащаше фалшиви изследвания които да доказват колко е вредно производството на батерии и как то е безсмислено и отмираща технология и буквално са ти бъркали бизнеса? Дали ще има желаещи за Toyota?
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Приятелю, пропускаш факта, че Toyota не можа да намери някой доставчик да и произведе батерии за 10 000 броя електромобилът тази година и ще произвежда един модел с батерии от два различни доставчика, а в същото време panasonic, LG, samsung и CATL започнаха да изграждат заводи за производство на батериите 4680 които са проектирани от Тесла за техните автомобили и Тесла също прави два завода за тях. Дали ще има свободни материали и или батерии за Toyota?
  • #12
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    На фона на сриващият се пазар - някои бележат ръст от 300%. Нямало как да закъсат старите производители - те вече са закъсали. Догодина ще са първите фалити. В Китай има още много фирми като BYD, коити бавно си увеличават произвоството и ще достичнат критична маса.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези коментари как старите фирми ще замрат без батерии са пълни глупости. ВАГ, Тойота, Форд и т.н. може да нямат собствени батерии но имат договори с LG, Панасоник, CATL и т.н. а този недостиг на батерии все някога ще намалее и едва ли ще е след десетилетия. Особено в Америка и Япония хибридите ще са актуални още поне 10на години така че е силно преувеличено да се каже че са обречени точно както приказките до скоро че Тесла фалирала сега се пишат същите празни приказки за Тойота
  • #10
    Били "кандидати ( преди 2 години )
    Това последното с Москвича ми се струва силно съмнителна едно че BYD в значителна част се държи от американски фондове друго че са добри по зареждаеми хибриди които макар и китайски пак са доста скъпи като за марката Москвич и масовия руски пазар
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла отдавна е отекла за клосетите на ФВ да не говорим
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    ВYD както пише все пак продава и много зареждаеми хибриди които не са чисти електромобили и са към половината от продажбите. Цените им са по-ниски но далеч не са наполовина от цените на Тесла. Може би и миналата година продаваха повече от Тесла просто не беше новина защото тогава имаха и чисти ДВГ модели
  • #7
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Ама май броят и хибридите в тая бройка?!Все пак си е голямо постижение и не трябва да се подценява...
  • #6
    Киро ( преди 2 години )
    Хахаа, не се става световен лидер, когато 98% от продажбите ти са на местния пазар, защото цената е ниска и си спонсориран от правителството. Но виж, за такива гръмки статии става.
fallback
Последни