fallback

Как се нагряват различните по цвят коли на слънце

Разликата между автомобилите в бяло и черно е огромна

Порталът Onliner проведе експеримент, за да провери кои цветове на колите се нагряват най-много под жарко слънце. Журналистите се въоръжиха с пирометър и излязоха на открит паркинг в момент, когато температурата на въздуха беше 32 градуса по Целзий.

Очаквано, „най-студена” беше бялата кола, а „най-гореща” – черната. Съдейки по измерванията, температурата на каросерията на последния автомобил е надхвърлила 70 градуса. За експеримента е използван конвенционален домашен пирометър, който не е бил подложен на калибриране или други проверки. Оказва се, че температурата на каросерията на бялата кола е 48 градуса, а на сребристата, червената и синята – от 62 до 65 градуса. Най-горещ очаквано е черният автомобил - 71 градуса по Целзий.

Освен това журналистите мериха и двуцветни коли. Така каросерията на белия Geely Coolray се затопли до 53,1 градуса, а черният му метален покрив - до 78,2 градуса. В същото време, например, температурата на черния покрив на Ford Mustang достигна 75,3 градуса.

По-рано в мрежата се появи видео, в което ясно се вижда как коли с различни цветове се нагряват на слънце, като тук е използвана термична камера. Резултатите са подобни: температурата на каросерията на бялата кола е 45 градуса, на сребристата - 54 градуса, на сивата - 63 градуса, а на черната - 70,5 градуса.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че тази малоумщина ще дойде от русия. Стига превеждахте от тези руски парцали, че ставате за смях.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Невероятно откритие! Браво за усилията!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Волвото си е класа. Моето може да е доста старо, но има ограмна разлика спрямо други коли на същите години
  • #9
    КултуратаНи ( преди 2 години )
    В Турция няма паркинг, платен, без сянка, един път вкарай колата загрята в студеният гараж ...на другият ден намерих пръснато задното стъкло,
  • #8
    Варна ( преди 2 години )
    Аз имам две черни, едното е пежо, другото волво. Различен клас автомобили са и разликата в температурата вътре е огромна! Пежото за 2-3 часа на жарко слънце става АД вътре. Волвото няма нищо общо.. В него дори зимата не замръзва бутилката минерална вода на пода в купето. Отвън се нагрява, не можеш да си сложиш ръката на него, но вътре просто е много добре изолирано, звуци и миризми също не допуска.
  • #7
    Propov ( преди 2 години )
    Как може да се коментира статия без да е прочетена даже. Мери се външната , не вътрешната температура. Гогато е горещо на моят много често след работа и пускам една вода на близката автомивка. Да я охладя малко, че е черна, пък ми е мила, цял ден се е пържила.
  • #6
    Sounds ( преди 2 години )
    До коментар 4 предните стъкла са триплекс стъкло-фолио-стъкло, всички останали са "еднослойни"
  • #5
    Sounds ( преди 2 години )
    До коментар 4 предните стъкла са триплекс стъкло-фолио-стъкло, всички останали са "еднослойни"
  • #4
    До долния ( преди 2 години )
    Глупости, аз имам тъмно синя и сребрист металик. Абсолютно едно към едно. Може да има разлика, ако колата е гола на варел, без никаква изолация под ламарините. За нагряването вътре в купето, по-голямо значение има стъклото. Различните модели коли имат различни по качества стъкла, ако е дву или трислойно има много голяма разлика със стъклото на някоя Дачия.
  • #3
    Чичо Пешо ( преди 2 години )
    Незнам тия ловци на митове, кокви са капацитети, но имам една бяла и една тъмно синя леки коли и за да усетиш разликата, дори не ти е нужен термометър. Вътре в бялата е поне с 10-15 градуса по-малко.
fallback
Последни