Компанията DS Automobiles (премиум подбранд на Citroen) вижда интериора на бъдещите модели без екрани. В настоящите иновации има забележима тенденция към увеличаване на броя на дисплеите, увеличаване на техните размери и комбиниране на основна и мултимедийна система в гигантски панели, но главният дизайнер на DS Тиери Метроз не възнамерява да следва тази тенденция. Според него доминирането на дисплеите е грозно и дори "малко глупаво", така че DS ще избере друг път.
"Противно на философията на DS е да се изостави класическото арматурно табло в полза на един-единствен голям дисплей", каза Метроз пред Autocar. Целта на дизайнерите на DS обаче не е просто да намалят броя и размера на екраните до минимум, а да се отърват изцяло от тях.
"Проблемът е, че когато екранът е изключен, той се превръща в черна правоъгълна повърхност с много пръстови отпечатъци. Не изглежда много секси и не изглежда много луксозно", каза дизайнерът.
Разбира се, Метроз отчита важността на предоставянето на цялата необходима информация на водача. DS търси начин да направи това без традиционните дисплеи: технологията трябва да бъде по-малко натрапчива и да дава усещане за спокойствие при шофиране.
Какво точно ще избере DS, за да смени екраните, все още не е ясно. Дизайнерите от някои други марки са съгласни с Метроз: Според Матиас Юнганс от BMW, модата, лансирана от Tesla, ще остане в миналото, а други технологии, които могат да поемат същите задачи, ще заемат мястото на дисплеите. Традиционните екрани ще се свият до скромен размер и ще се появяват само когато е необходимо, смята той.