IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota съобщи за сериозен спад в продажбите

През юни автомобилният гигант ще произведе 750 000 автомобила вместо първоначално планираните 850 000

Компания Toyota публикува отчет с данни за продажбите и производството на автомобили, който засяга месеца май 2022 г. От него става ясно, че продажбите спадат за девети пореден месец, като в световен мащаб са продадени 761 466 автомобила, което е спад от 9.4% спрямо същия месец на миналата година.


Toyota


Поради проблеми с наличността на компоненти и честите спирания на фабриките, обемът на производството също намалява - до 634 940 автомобила (минус 5.4 процента спрямо май 2021 г.) при план от 700 000 екземпляра. Така най-големият по продажби автомобилен производител в света не изпълнява производствения си план за трети пореден месец. Въпреки това Toyota все още се придържа към целта си да произведе рекордните 9.7 милиона превозни средства през текущата фискална година, приключваща през март 2023-а.

През май спиранията на поточните линии в Япония доведоха до 28.5% спад в обема на производството на коли на местно ниво (144 204 превозни средства), докато производството в чужбина показа леко увеличение от 4.6 процента до 490 736 превозни средства. Що се отнася до продажбите, те паднаха с над 20 процента (86 544 автомобила) на вътрешния пазар и със 7.7 процента (674 922 коли) в другите страни.

В първите месеци на глобалния недостиг на полупроводници Toyota нямаше почти никакви корекции поради големите запаси от части. Тази година обаче дългогодишната криза застигна и японския автомобилен гигант.

Ситуацията се влоши от прекъсвания на доставките поради избухването на COVID-19 в Китай. Toyota вече намали целта си за производство за юни на два пъти. Сега тя възлиза на 750 000 автомобила, около 12 процента под първоначалния план, съобщава Reuters.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение ( преди 1 месец )
    Доказателство е факта че не можаха да си намерят скромните 10 000 батерии за първия си електромобил от един доставчик за цялата година, при положение че Тесла само във фабриката в Китай се нуждае от батерии за 21 хиляди електромобила на седмица, а не на година и няма проблеми с доставките, дори по време на локдаун.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение ( преди 1 месец )
    Тоест в момента само с настоящите доставчици разполагат с батерии за 1,2 милиона автомобила годишно, а се строят и нови фабрики и имат договори с нови доставчици за няколко пъти повече батерии. Буквално абсолютно всички големи производители на батерии се бутат да доставят на Тесла батерии за милиони автомобили, но никой от тях не желае да доставя на Toyota, която до вчера обясняваше, че литиево-йонните батерии са най-голямото зло на света и ще го погубят. Дали сега някой ще иска партньорство?
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Ако знаеш колко си далеч от истината. Panasonic не само че инвестират в старите батерии 2170, но също така в момента разработват новият формат на Тесла 4680, който ще произвеждат в собствена фабрика. Освен японците, корейците от samsung и LG също правят собствени фабрики специално за 4680 батериите на Тесла плюс старите батерии който им доставят от преди. Вече ти спомена и китайците от CATL, но имат и договори с BYD за новите им blade battery, въпреки че са им конглокенти.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Теляците могат да произведат толкова електромобили, за колкото батерии им направят китайците. Мъски вече се оплаква че новите им фабрики са яко на загуба. Панасоник нещо не искат да се набутват да инвестират в батерии, а опитите на Тесла за собствени батерии са повече от плачевни. Колкото до Тойота - ще произвеждат точно толкова електромобили, колкото са им необходими за покриване на еко-стандартите.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Какво разбираш под масова компания? Дадох ти пример с тесла. Над половин милион продадени автомобили за тази година не е ли достатъчно масово производство според тебе?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Бих се изненадал, някоя от масовите автомобилни компании да заяви растеж в момент, когато света навлиза доста тежка икономическа криза.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение ( преди 1 месец )
    Като говориш за милион тесли, забравяш, че през 2015-та Toyota пак произвеждаше 10 мил., а Тесла 50 хил. Май забравяш, че само преди година и нещо, Тесла половин милион, а по време на локдауни, корона кризи, войни, криза с чипове икономическа криза, смята да увеличи тези половин милион на 1,5 милиона тази година? Тоест три пъти увеличаване на продажбите за две години. Какво направи Toyota по въпроса за последните 10 г.? Продажбите и падат! А Тесла има още две фабрики почващи производство.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Имаш един основен пропуск. Бъдещето принадлежи на електромобилите, а това бъдеще много бързо започна да става настояще и завари Toyota тотално неподготвена. Акио Тойода си повярва че ще може да лобира срещу електромобилите и да ги забави още десетина години, но това вече не зависи от политиците а от пазара. Хората започнаха да търсят милиони електромобили, а Тесла е единствената, която може да им ги достави в големи обеми.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Естествено това няма как да стане.ТЕсла още милион коли не могат да произведат Тойота прави по 10 милиона коли нещо недостижимо ни за Мъска ни за Волфсборг ни за Гиотеборг малко схващат за какво иде реч
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Не се притеснявай! Въпреки лобирането, дали ще има или няма да има забрани за хибриди след 2035 година не е от значение, защото цените на ДВГ електромобилите ще са се изравнили много по-рано и никой няма да желае да си купи чист автомобил с ДВГ, а да не говорим за недоразумението хибрид, което е по-сложна и по-скъпа система. Очакваше се това да стане още догодина, но по разбираеми причини, заради поскъпването и недостига на суровините, това се отложи за малко, но дава време на технологиите.