fallback

Шефът на Volkswagen предупреди за проблеми при спиране на руския газ

Херберт Дийс очаква забавяне на доставките, ще използва въглища за централите на концерна

Херберт Дийс, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group, има сериозни опасения, че някои стъпки за замяна на руския газ в Германия не са направени достатъчно бързо. И при евентуално пълно спиране на доставките, немската индустрия ще се сблъска със сериозни проблеми.

Според Дийс, спиране на руските газови доставки би имало значителни последици за автомобилната индустрия. Затова, мениджърът предупреждава, че Volkswagen ще запази опцията да задвижва електрическите си централи на въглища, а не на газ, ако това се случи.

Босът на VW Group, който говори в интервю на Катарския икономически форум в Доха, също обясни, че независимо от постигнатия напредък в доставките на втечнен природен газ (LNG) от Съединените щати и други страни, изграждането на необходимата инфраструктура да бъде независима от доставките от Русия ще отнеме време.

"Сигурен съм, че в дългосрочен план ще станем независими от руския газ, но в момента вероятно не вървим достатъчно бързо", заяви Дийс пред репортера на Bloomberg Анна Едуардс. „Факт е, че световното автомобилно производство вече се забави значително поради кризата с полупроводниците и недостига на суровини. Ако това се усложни от по-нататъшни забавяния поради трудното намиране на енергия, кризата ще да се влоши още повече", допълва мениджърът.

"За момента не виждаме намаляване на търсенето", обясни лидерът на VW, "но в бъдеще клиентите могат да променят отношението си. Очакванията да бъде доставен електрически автомобил от групата ни към този ден е около година, не можем да си позволим да отидем по-нататък".

Във Волфсбург, историческата крепост на германската фирма, идеята е бързо да се изпревари Tesla по отношение на продажбите на 100% електрически модели. Целта е да германците да излязат пред американската фирма до 2025 г. Но при сегашните геополитически трудности задачата няма да е толкова проста. В същото време Tesla също започва да страда от проблеми със закъснения на доставките, които стават все по-дълги за определени модели.

fallback
  • #12
    Azis ( преди 2 години )
    До 11: И вероятно взима над 8000лв заплата.
  • #11
    до 10 ( преди 2 години )
    Виждам, че си от умните и красиви *** и не си успял да усетиш сарказма в написаното. 100% си гласувал за Дай България (ДБ) или за Про-сто Киро, носиш още маски и си се вацнал с всико излязло до сега.
  • #10
    До 9 ( преди 2 години )
    А кой евро стандарт са машините на Русия произведени главно по времето на СССР и все още повече от украинските. На глава от населението Германия замърсява значително по-малко от Русия но разбира се това не е важно като това да се плюе. Както се казва на война като на война няма да мине само с "дълбока загриженост"
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Електричките им на тея смешници и те ще работят на въглища. Електрогенератор на твърдо гориво ще произвежда ел. енергия, която ще пълни батериите, които ще задвижват електромоторите. Гениално, нали! Това е немската инженерна мисъл. Ферщеен? В същото време произвеждат тежко въоръжение за украйна, за да поддържат войната там, което е също част от екологията. Интересно самоходните гаубици, танковете и БМП-тата, които пращат кое евро са? Ако не са евро 6 да ги спират от движение. Екология все пак...
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Горенето на въглища, нефт и газ ли стана "високо развити"? Ще ме уморите от смях.
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Колко трябва да си без глава за да твърдиш че държавите които ползват въглища са "бавно развити" и нямат технологии за друго при положение че има редица развити държави с голям дял въглища и редица бедни държави които не ползват много въглища
  • #6
    немска пръдня ( преди 2 години )
    Ми да ги ползват като са бавно развити и нямат технологии за друго
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма ли един разумен коментар разбира се че при извънредна ситуация ще пуснат въглищата за 1-2 години то и в бъдеще нещо ако се наложи веднъж на 30 години пак ще ги ползват без значение дали "професори" от БГ или Пакистан правят подигравателни коментари
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Веднага ще заплача за тези лицемери.
  • #3
    Селянин ( преди 2 години )
    Комбинацията от еко-терористи и обикновени глуп**** в политическия елит е пагубна за икономиката. Тепърва ще става по-лошо.
fallback
Последни