IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Кога електромобилите ще станат по-масови от колите с ДВГ

Продажбите на конвенционални превозни средства са достигнали своя пик, твърдят експерти

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.


електромобили


Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.

Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.

Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) e основана през 1961 г. с цел стимулиране на икономическия напредък и световната търговия. Към 2017 г. страните членки на ОИСР общо съставляват 62,2% от световния номинален БВП (49,6 трилиона щатски долара) [4] и 42,8% от световния БВП (международни 54,2 трилиона долара) по паритет на покупателната способност. Китай официално не членува.
  • #26
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не, масовите хора са много по-смотани и много по- невежи. Ако не бяхте, нямаше да се връзвате на всяка дивотия. Касапите никога няма да бъдат виновни за състоянието на телетата. Но последното обяснява нелечимата вяра във всички религии, особено с комунизма. Ще ви оправят, но няма да ви хареса.
  • #25
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Невежи бастунчета и зелени еуглени, трябваше да останете в даскало.
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    21 явно не четеш, какво пиша. Летиево йонната батерия почти не е мръднала в развитието си и няма как да стане. Отделно при нея пак си зависим от изкопаеми. Има надежда в твърдоделните батерии, но още не са усъвършенствани. Когато пуснат компактна, лека и с голям живот батерия плюс бързо зареждане, хората без регулации сами ще си купят електромобили. Но дотогава ще става по трудният начин. И още нещо, хората не са толкова ***, колкото се мъчат да ни изкарат политиците!
  • #23
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1/4 от хората в света живеят в Източна Азия, най-големият клъстер от жители. 5/6 от хората в тази концентрация живеят в Народа Република Китай, най-гъсто населената страна в света. Китайското население е събрано близо до тихоокеанското крайбрежие и в няколко плодородни речни долини. Дори и прогимназията не сте завършили, ************************* . *************************
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едни и същи бисери преповтаряте, при това НЕГРАМОТНО. 95% от материалите се рециклират. А Китай развива възобновяеми и електрически двигатели. С други думи ОИСР и 60% от световната икономика ще развиват тези технологии. африка и индия не ме вълнуват и не вълнуват ОИСР. Факт е, че сте брутално кухи.
  • #21
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До //// ( преди 1 година )
    Не допускаш ли, че електрическите коли ще се развиват? Батериите тепърва ще стават още по-добри.
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Африка Азия Латинска Америка там живее 80% от Света това че някакви първенюта са си купили ел тесла и то в три щата в Сащ не променят тези факти.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво инженерно уе *** елвктеическите коли не са удобни за масата факт
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    До последният : точно защото сме учили, знаем че електричките не са панацея. Не ги отричам, имат предимства, но имат и недостатъци. Все още сме зависими от изкопаеми, без значение дали са въглеводороди или метал. Бавно зареждане, рециклиране то още куца. Или водород или нов вид енергоносител.