IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Половината от зарядните станции в ЕС са само в две държави

На България се падат 0,2% от общия брой на устройствата

Нов анализ на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) показва, че половината от всички зарядни пунктове за електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) са концентрирани само в две държави – Нидерландия (90 000 броя) и Германия (60 000). Тези две държави съставляват по-малко от 10% от цялата площ на ЕС.


зарядни станции в ЕС


Другата половина от всички зарядни устройства са разпръснати в останалите 25 държави членки, покриващи 90% от площта на региона. Разликата между страните в горната и долната част на класацията е огромна. Нидерландия – страната с най-силно развита зарядна инфраструктура, има почти 1600 пъти повече устройства от страната с най-слабо изградена инфраструктура - Кипър, в която зарядните са 37.

Всъщност само холандците имат толкова зарядни устройства, колкото 23 държави членки взети заедно, изтъкват от АСЕА. Що се отнася до разпределението на инфраструктурата, има ясно разделение между страните от Централна и Източна Европа, от една страна, и страните от Западна Европа, от друга. Например, в голяма страна като Румъния – около шест пъти по-голяма от Нидерландия, се намират едва 0,4% от всички зарядни устройства в ЕС. В България, в същото време, са ситуирани 0,2% от европейските зарядни станции.


зарядни станции в ЕС


Въпреки че се отчита силно увеличение на броя на устройствата в ЕС през последните пет години (+180%), общият им брой (307 000) е далеч от поставените цели. За да се реализират плановете за ограничаване на въглеродните емисии в сектора, продажбите на електрически превозни средства ще трябва да нараснат масово във всички страни от ЕС.

Скорошно проучване показва, че до 2030 г. ще са необходими до 6,8 млн. обществени зарядни станции, за да се достигне предложеното намаление на емисиите от 55% при автомобилите, което означава, че регионът трябва да увеличи броя на зарядните станции над 22 за по-малко от 10 години.

Още по темата – четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 1 година )
    Всеки ден минавам по няколко пъти край една бензиностанция където има колонки на Тесла и на друга испанска фирма и за два месеца съм видял не повече от три пъти да има кола да зарежда
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим че при тези цени на горивата, въобще ти се губи смисъла да работиш на толкова далече, защото трябва да си дадеш заплатата за гориво.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ами ти вече си го сметнал. Имаш 15 лв разлика на 100 километра при настоящите цени. Тоест за хора които минават много километри на година е по-изгодно да карат електромобил. Например някой който ходи да работи от Пловдив в София или обратно, ще минава по 300 километра на ден. Това са 90 лв дневно за гориво. Тоест 25 хиляди лева за гориво или 12 500 за ток ако няма гараж. Гараж под наем за 1200 лв и зареждането пада на 2000 лв.Тоест само от горивото пестиш по 20 хиляди на година.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 1 година )
    Я обясни как електричка за 80-90к лв е по-подходяща и изгодна за бедните от Шкода или Опел за 40к лв. Като бензинова кола ок 1.5 ще ти гълта средно около 8/100 - под 30лв дори при сегашната кожодерия, а електричката ако не я зареждаш нощно време вкъщи (в блока как ще стане) ти гълта около 15лв /100.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Ти не прочете статията, а побърза да акнеш? В нея пише, че богатите, културни и образовани страни карат на ток. Бедните не, понеже си дават всичките пари за бензин и дизел. А си мислят, че това нафтата е върха на лай...ааа на сладоледа, защото са необразовани. Поради което - бедни.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Да ти кажа, в Норвегия вече голяма част е на ток, 90 процента от новите коли са електрически и автобуси и камиони вече също са електрически, дали ги гони глад, как мислиш?
  • #3
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Важното е да има бензин и нафта. Щото ако ще разчитаме на електрокарите голям глад ни чака.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом Нидерландия може и не е имала проблеми с инсталирането на толкова много зарядни, значи и останалите могат. То е като кокошката и яйцето. В Нидерландия има толкова много зарядни защото има и толкова много електромобили. Какъв е смисълът от изграждането на толкова зарядни в България, като ще се паднат по повече от 20 зарядни на един електромобил.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото шведско-швейцарската фирма ABB откри най-големия си завод в Италия който ще произвежда по над 10 000 колонки за бързо зареждане годишно