IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda представи най-бруталната Fabia

Състезателната RS Rally2 е с 4х4 и 290 конски сили

Skoda представи четвъртото поколение Fabia преди малко повече от година, като беше единствено въпрос на време компанията да лансира и популярната състезателна версия на субкомпактния модел. Така, на сцената излиза RS Rally2, която наследява успешната Fabia Rally2 evo.


Skoda Fabia RS Rally2


Новата Skoda Fabia RS Rally 2 е базирана на същата платформа MQB A0 като конвенционалния хечбек, но, естествено, е преминала през масивни промени и доработки в много отношения. Представената в уникалния Mamba Green зелен цвят "джобна ракета, като начало е с почти двойна притискателна сила, спрямо предшественика си.

И докато "цивилният" модел се предлага изключително с предно предаване и максимална мощност от 150 конски сили, Fabia RS Rally2 е 4х4 машина с почти 290 "кончета" и 390 Нм въртящ момент. Те се доставят от 1,6-литров турбомотор, който е базиран на познатия 2.0 TSI на VW Group, като предава тягата през 5-степенна секвенциална скоростна кутия.


Skoda Fabia RS Rally2


Спортното подразделение на Skoda е оборудвало ралиджийската Fabia с преден и заден механични диференциали, като инженерите са добавили електрохидравлично управление на съединителя между осите, за да разкачат предната и задната ос с помощта на ръчната спирачка. Функцията ще бъде полезна при атакуване на остри завои или при планински изкачвания.

Излишно е да казваме, че шасито е напълно променено в сравнение с конвенционалния автомобил, а диаметърът на колелата е или 15 инча (с 300 мм дискове) за състезания по макадамови трасета, или 18 инча (с 355 мм предни и 300 мм задни дискове) когато се състезавате по асфалтови настилки.


Skoda Fabia RS Rally2


За да отговори на регулациите на FIA за категорията Rally2, Fabia RS е оборудвана с 82,5-литров бензинов резервоар, изработен от специфична найлонова сплав и гума, отвътре, където има и специална пяна, която елиминира риска от изтичане на горивото. Корпусът на резервоара е направен от комбинация от кевлар и фибростъкло, докато използваното гориво може да е 100% синтетично, произхождащо от напълно възобновяеми източници, или високо-октаново състезателно.

Максималната скорост очевидно не е основен приоритет за този рали автомобил, поради което Fabia RS Rally2 развива "само" 200 км/ч. Машината има късо предавателно отношение за максимално ускорение и има персонализирано окачване с McPherson амортисьори както на предната, така и на задната ос. Както можете да забележите, състезателният модел е значително по-широк от този за движение по пътищата и има отвор на покрива за по-добър въздушен поток и за подаване на свеж въздух в купето.

Повече снимки на Skoda Fabia RS Rally2 вижте в галерията:

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Странно е ( преди 1 година )
    Това е поредното доказателство, че любовта между VW и Seat изстива все повече и повече. Дали са на Шкода да направят рали версия на колата, която е колата на Сеат. Даже същия цвят! А колите на Сеат постепенно започват да се преименуват на Купра. Това, което виждам е нова версия на Кит Кара, ама вече е кола на Шкода.. Wtf..
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На цивилните им версии двигателите са маслояди и са консуматив. На тази изпилена версия мотора ако издържи състезанието ще трябва да го сменят с нов.
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Баааа чИ якУу ( преди 1 година )
    1.6 - 290 к.с ???? Това ако участва в ралита , след всяко състезание ще му се прави основен ремонт. Скоро очаквам да направят 1- но цилиндров двигател 0.2 кубика с 12 турбини , 6 карбуратора и генерация от кюнци за по - добра екологичност.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Напомня ми на kit car-a на Seat едно време.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до фяктъ ( преди 1 година )
    В собствената си катеория си ги бие. Това не се прави да става хибрид от ВРЦ.
  • #2
    6 rate up comment 9 rate down comment
    фяктъ ( преди 1 година )
    Това да бии Тайота Хюидай и Форс апсуртъ
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Развивала само 200 км/ч. Че то и WRC автомобилите рядко стигат 180 км/ч. Интересно ми е, на кое рали ще вдигнете 200 :). Може би единствено Финландия и в миналото Полша. Тук таме има някоя отсечка в Германия и на други ралита, където и да удариш ограничителя, няма да загубиш много време, което всъщност ще си спечелил с по-доброто ускорение.