IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda HR-V къса напълно с миналото: тест

Новото поколение на кросоувъра е пълно с малки хитрини - и върви почти само на ток в града

Ако някога ви се случи да видите трите поколения на Honda HR-V на едно място, вероятно ще си помислите, че в това семейство всички са осиновени. Между тях няма никаква видима прилика: първото поколение - квадратесто, но симпатично и любимец на сърфистите; второто - конвенционално и даже малко скучно; и сега третото -  напълно различно и от двамата си предшественици.
  
   
Вижте видео от теста на Honda HR-V:
 
    
      
Японците вече ни показаха един радикално преобразен дизайн с електрическата Honda E. Това е втората стъпка. Новото HR-V има едновременно изчистени и запомнящи се очертания. Харесва ни как линията на капака свързва предните светлини, харесва ни и изрязаната сякаш в самия метал предна решетка.
   
      
Honda HR-V тест драйв
     
       
Задните светлини също са съединени, а самата задница е повдигната нагоре, като при Range Rover Velar. В чест на първото поколение, което беше само с три врати, задните ръкохватки са изместени върху колоната и са почти невидими. Изобщо тази кола е ненатрапчива, но подчертано приятна за окото.
    
     
Honda HR-V Mk 1
Първата генерация на HR-V все още е доста популярна в България
  

      
Същото може да се каже и за интериора: минималистичен, но с приятни на пипане материали и много комфортен.

Дълги години в Honda смятаха, че напредъкът в информационните технологии е нещо, което засяга всички останали, но не и тях. Но вече не е така и новото HR-V получава една съвсем адекватна мултимедийна система, с не много голям по днешните стандарти, но напълно достатъчен 9-инчов екран, с хубава резолюция и още по-хубава графика.
     
    
Honda HR-V тест драйв
    
       
Android Auto и Apple CarPlay са налични и действат безжично. По-високите нива получават и безжично зарядно за смартфон.

За щастие експериментът със сензорните бутони за климатика е приключил и сега си имате нормални копчета и врътки, така че да контролирате температурата, без да откъсвате поглед от пътя за половин минута.
  
    
Honda HR-V тест драйв
Хитроумната система с двойни отвори на климатика ще ви предпази от настинки в горещините
  
       
Освен това, както сме свикнали при Honda, има и много малки, симпатични хитрости, които правят живота по-лесен. Като например сенника, който ни пази от слънцето и отстрани, защото е телескопичен. Или новаторските Г-образни отвори на климатика, които гарантират, че салонът ще се проветрява, без да рискувате да настинете от директната въздушна струя.
    
     
Honda HR-V тест драйв
"Вълшебните седалки" на Honda в действие. Те напълно компенсират малкия обем на багажника
 
      
Седалките са безукорно удобни. Единствената ни забележка е, че предните са монтирани доста високо - заради резервоара, който е под тях. Задните осигуряват достатъчно място за краката и за високи хора. Но ако сте над 1.90 метра, таванът ще ви дооформя прическата.
    
      
Honda HR-V тест драйв
    
     
Багажникът е намалял драматично спрямо предишното поколение - 319 вместо 480 литра, по вина на хибридната система. Но това се компенсира напълно от прословутите вълшебни седалки на Honda. Само с едно движение можете да приберете задните облегалки - те не само се сгъват, но и се плъзгат надолу с цялата седалка, за да осигурят идеално равна повърхност. А можете и да ги изправите нагоре, така че да освободите вътре място за високи товари - дори и цял велосипед, ако щете.
    
     
Honda HR-V тест драйв
     
      
Воланът е лек, но достатъчно директен и колата го следва точно. Поведението в завой е доста добро като за кросоувър - стабилно и без излишно накланяне. Просветът от почти 19 сантиметра дава допълнително спокойствие по милите родни пътища.

Изобщо новото HR-V ни хареса много - доста повече от досегашното. Но, естествено, като всяка кола и то не е без недостатъци. В този случай те са един и половина.
     
      
Honda HR-V тест драйв
    
      
Половинката се отнася до задвижването, което тотално ви отнема естественото човешко право на избор.
   

Honda HR-V

131 к. с. максимална мощност

253 Нм максимален въртящ момент

10.6 секунди 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост


Колкото и пари да сте склонни да дадете, каквото и ниво на оборудване да изберете, неизменно получавате една и съща хибридна система с електромотор, генератор, малка литиево-йонна батерия и 1.5-литров бензинов мотор, който действа по цикъла на Аткинсън. Цялото това нещо има обща мощност 131 конски сили - не много за днешните стандарти.

Но най-любопитен е начинът, по който действа тази система. В нормални градски условия HR-V вече се задвижва като електромобил - електромоторът върти колелата, като черпи ток от батерията. Щом я изчерпи, бензиновият мотор се включва и захранва генератора. Преходът е плавен, а колата си остава тиха, пъргава и приятно икономична.
     
     
Honda HR-V тест драйв
    
     
И единствено на магистрала, когато ви трябва постоянна висока скорост, бензиновият двигател е наистина двигател - тоест задвижва колелата. Само че за съжаление го прави по един не много приятен начин.

Обяснението за воя на двигателя в такава ситуация е, че Honda не използва сложна планетарна предавка за хибрида си, както Тоyота например, а я е заменила с фиксирана предавка. Това намалява триенето и загубите на енергия. Но не я прави твърде рафинирана.

Колата не е лишена от динамика, в никакъв случай. Не е проблем да изпреварвате. Не е от бързите - малко над 10 секунди от 0 до 100 км/ч, но е съвсем приемлива. Само че е толкова шумна, когато ви се налага да ускорявате, че направо ще ви се отще.
   
    
Honda HR-V тест драйв
     
      
Защо казвам, че това е половин недостатък? Защото тази система, шумна и недостатъчно динамична, изкупва напълно греховете си с разхода. От Honda обещават 5.4 на сто според смесения цикъл на WLTP. След около 300 км магистрали, планински изкачвания и изобщо не много икономично шофиране, компютърът ни показва 5.5 литра на сто. Това е най-голямото доближение до обещаван разход, което сме виждали в последните може би 10 години.

И най-впечатляващото е, че този разход всъщност намалява, когато карате в града. Според японците HR-V се движи на ток в 91% от времето в градския трафик.
    
    
Honda HR-V тест драйв
    
      
Вторият недостатък, който вече си е пълноценен, с мащаб цяла единица, се отнася до цената. Колите на Honda никога не са били особено евтини в България, и изобщо в Европа. Но 62,000 лева стартова цена за компактен SUV в долната част на скалата по размери - това изглежда наистина много.

Конкурентната хибридна Toyota C-HR е с 9 хиляди лева по-евтина. Малко по-големият Nissan Qashqai е с 15 хилядарки по-малко, ако се задоволите с ръчни скорости, и с почти 6,000 по-малко, ако държите на автоматика. За парите за базовото HR-V можете да вземете добре оборудван Volkswagen T-Roc с автоматик, със 190 коня и със задвижване на четирите колела, каквото Honda изобщо не предлага.
     
     
Honda HR-V тест драйв
   
     
Какво тогава би ви накарало да изберете именно HR-V? Първо, защото има доста по-богато, отколкото при повечето конкуренти, серийно оборудване. Даже базовата версия идва с адаптивен круиз контрол, 9-инчова мултимедия, автоматичен климатик, електрически огледала, подгряване на седалките, автоматични светлини и интеграция на смартфон. И второ, защото дизайнът, практичността и усещането за качествена сглобка са достатъчни основания сами по себе си.
  
    
Още снимки от теста на Honda HR-V вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бо ( преди 1 година )
    Голяма дървения. Здрави коли, отврат дизайн....
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хрв 1генерация има с 5 врати.
  • #24
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Омомомо ( преди 1 година )
    Хонда толкова добре продава в Азия и Хамерика, че им леко дреме за европейските диктати... А, и ЦРВ 1ва генерация има с 5 врати
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    Потресаващ ***
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямам обяснение за политиката им в Европа, но според мен тя е меко казано неадекватна по отношение цените. Явно на Хонда им е все тая за този ограничен пазар, който се диктува от немците по принцип и от тях се налагат всякакви ***-ло-умни правила, еко норми и рестрикции. И според мен причината не е, че не се произвеждат в Европа, а съвсем друга. Преди се произвеждаха (в момента не зная дали все още) определени модели, но те си оставаха все така скъпи и непродаваеми. Мотоциклетите защо са евтини?
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Ти май за Уики не си чувал. Да вярно че по улиците у нас поне в София тези с 3 врати са повече, но има и с 5.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво тогава би ви накарало да изберете именно HR-V? Ами нищо, а като се сетя за дилъра им в България, съвсем нищо ...
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 18 ( преди 1 година )
    Е ми ясно начи що са толкоз скъпи
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 14-ти , повече от сигурен съм защото съм се казвал в първо поколение с 5 врати! до 15-ти , Хонда отдавна закриха завода в Англия , имаха завод и в Турция(също закрит) ,където се правеше Сивик седан и някои други модели като Сити за местния пазар и Азия!
  • #17
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Естествено че им коства огромни усилия я виж на какво направиха Мъска да отвори завод в Берлин докато в Китай отвори и изобщо не се чу.Нямаш си на представа компании като ФВ как действат на политическо ниво и за какъв протекционизъм става на въпрос.