fallback

Помните ли най-големия и най-мощен дизелов мотор, поставян на сериен модел?

Преди 14 години Audi даде на света 6,0-литровия V12, който ще си остане рекордьор по показатели

През последните дни Европейският парламент официално одобри забраната за продажба на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това беше напълно очаквано решение, което обаче ни кара да погледнем към миналото. И да се сетим за двигатели, които ще останат важна част от историята на автомобилната индустрия.

В случая става въпрос за най-големия и най-мощен масово произвеждан дизелов двигател, поставян някога на автомобил - 6.0 V12 TDI на Audi, който навършва 14 години. Той официално се ражда през 2008 г., за да оборудва новият по това време SUV от Инголщад – Q7.

Агрегатът е вдъхновен от първоначалната идея и проекта на TDI в Льо Ман, с който Audi също написа част от историята на световния автомобилен спорт. Това е 12-цилиндров V-образен мотор с работен обем 5934 cm3, способен да развие 500 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, който работи с подсилена версия на легендарното задвижване на четирите колела quattro.

В комбинация с най-новата тогава еволюция на трансмисиите ZF - 6-степенната HP32, моторът позволява на тежкия Q7 да се изстреля със 7 човека на борда от 0 до 100 км/ч само за 5,5 секунди, като максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Двигателят се произвежда в продължение на 10 години, като неговите размери и мощност все още не са задминати от нито един производители. И с оглед предстоящата забрана, която влиза в сила през 2035 г., едва ли някой ще се опит да направи задвижващ агрегат с подобри размери и производителност. Затова и V12 TDI е и ще остане световен рекордьор.

Още снимки на най-мощното серийно дизелово Audi - вижте в галерията:

Снимки - Audi

fallback
  • #19
    iiiiii ( преди 2 години )
    Da ne zabravq na tez kavali i TSI dvigateli im ne stavat.Ne izkarvat i 150000km.Vaob6te VAG ne stava.Plus tova vozqt kyt karuci.
  • #18
    iiiii ( преди 2 години )
    Zaradi VW i AUdi i tehnite presileni clean deisel reklami v 6tatie gi hvana v mo6engiq i sega vsi4ki go qdem.
  • #17
    Nev ( преди 2 години )
    Мдааа, кофти за Ауди! Инвестирали са доста пари за развитието на този дизел, поточни лини, производство, и.т.н, а сега си остават само с "рекорда"!
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    5,5 сек./100 км.ч. не е шокиращо бързо все пак.
  • #15
    Случайно минаващ ( преди 2 години )
    Май гроздето е кисело, а? И аз като колегата Бай Х си карам Пасат Алтрак B8 2.0 TDI евро 6 и си свиркам, пък другите нека си хейтят. А за Аудито - ами скъпа ви е поддръжката с вашите заплати. За таргет групата на този автомобил е нещо нормално и грам не ги притеснява. За това и има толкова много бройки продадени. А втора генерация на този мотор няма, защото им стана ясно на къде вървят нещата и че няма смисъл да наливат пари в технология, която ще бъде забранена. То и за това няма да има нов V8.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2. Додж Рам нe e "SUV" a пикап и попада в категория "Truck" в щатите, така че статията и заглавието са правилно написани.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Ужасен двигател, който е ужасно тежък, ужасно сложен и скъп за поддръжка, ужасно капризен към гориво и ужасно безмислен като концепция, тъй като харчи колкото бензинов. Няма да има второ поколение, защото швабите са ужасени от резултата. Същата е ситуацията и с V10 тди на фауветата - ужасен е.
  • #12
    iiii ( преди 2 години )
    skapan ***.da gi napravqt vei4kite po 1.6d da gorqt po 3.5.Toz kamion gori 20 na sto.Skapan ***
  • #11
    Kq ( преди 2 години )
    До #2 Рама не е v12 !!!
  • #10
    Бай Х ( преди 2 години )
    Имам комън рейл турбо дизел Евро 6 и не ми дреме, върви като самолет,а другите духат супата,хеле електричките!
fallback
Последни