Има пряка връзка между цвета на автомобила и неговата стойност при препродажба. Това показва изследване на компанията iSeeCars, което е обхванало продажбите на 650 000 автомобила на възраст 3 години.
Целта на проучването е да се разбере как цветът влияе на степента на амортизация на превозните средства. Автомобилите са разделени на сегменти, за да може да се определят цветовите предпочитания на купувачите. И се оказва, че има един цвят, който се бори с остаряването на колата по-добре от останалите.
Изследването показва, че средната амортизация на употребяван автомобил е 15%, но при жълтите коли тя е едва 4,5%. Добре се представят още оранжевото, което е на второ място като сигурна инвестиция – 10,7%, както и лилавото – 13,9%. Червеното, зеленото, синьото и сивото прехвърлят 14%, но все техните стойности все още са под средните са индустрията. Това ги прави по-ценни на пазара на употребявани автомобили, защото повечето от тях са рядкост.
„Жълтият е сред най-малко популярните цветове на автомобили с най-нисък дял на превозните средства и обикновено е цвят за спортни автомобили и други превозни средства с малък обем, които поддържат стойността си сравнително добре. Тъй като жълтите превозни средства са сравнително нови на пазара втора употреба, хората са готови да платят повече за тях”, обясняват авторите на проучването.
Как се представят най-популярните цветове? При бялото коефициентът на амортизация е 15,5%, тоест с 0,5% над средното. Следват черно с 16,1%, златно - 16,7% и кафяво – 17,8%. При черното големият проблем е, че той е масов и не се откроява на пазара на употребявани автомобили. При златното и кафявото е точно обратното – те са редки, но определено не се харесват на потребителите и те ги избягват.