Бялото, черното и сивото може да са най-популярните цветове в света за автомобили, но всички производители разполагат с различни други нюанси в своите палитри. Човек може да се изкуши да си помисли, че одобряването на нов цвят е просто, но истината е, че зад него стои сложен процес.
Всичко започва с подбора, който е много строг. След това техническото изпълнение отнема още една голяма част от цялото необходимо време и едва тогава се дава зелена светлина на новия цвят. От Audi, например, посочват, че това отнема между три и пет години, тъй като „най-високото качество се нуждае от време и затова в компанията мислят за утре още от вчера“.
Първите стъпки за одобряване на нови нюанси, базирани на тенденциите, се предприемат от дизайнерските студия на германския производител в Малибу, Инголщат и Пекин. На бъдещия цвят се дава име, като в Audi най-често залагат на географията, флората и фауната. Имената на пистите също играят важна роля, когато става дума за спортен модел.
Някои цветове са налични в цялата гама, докато други са ограничени до конкретни версии, като семейството RS. Там, например, се използва подсилване с блестящи точки. За целта се използват фосфатен слой, боядисване с катоден пълнител, основно покритие и прозрачно покритие. Последното има пет тънки слоя, които, когато се комбинират, като те са по-тънки от една десета от милиметъра.
Боята се подлага на различни краткосрочни и дългосрочни тестове, за да се гарантира, че отговаря на изискванията за качество в дългосрочен план. Изпитанията се провеждат в гореща и студена среда и се фокусират върху устойчивостта на каменни стърготини и корозия.
Като част от този процес Audi вече пусна за първи път матови външни покрития за моделите TT и Q3, произведени в завода в Гьор (Унгария). Марката с четири пръстена твърди, че производството на TT RS в цветове Daytona Grey, Florett Silver и Python Yellow ще започне скоро. Последният нюанс не е наличен за RS Q3, но вместо това спортният кросоувър може да бъде поръчан в ексклузивното Dew Silver.