Технологиите за производство на автомобили се различават в зависимост от предназначението им. Състезателните коли и ексклузивните суперколи, например, се сглобяват в малки специализирани фабрики. А серийното производство на масовите модели може да бъде осъществено само в пълноценен завод.
Някои производители все още прибягват до сваляне на броните и колелата от своите автомобили при транспортирането им през граница. След това детайлите се поставят обратно в завода в съответната държава. Това е се нарича SKD („полуразглобяване“), като този метод беше е популярен преди години, тъй като позволяваше намаляване на мита. В случая автомобили се внасят като компоненти и митото за тях е по-ниско или няма такова.
Властите в повечето държави обаче се усетиха и въведоха ограничения върху подобен „внос“, което накара производителите да търсят други варианти. Един от тях създаване на предприятия за производство на автомобили, използващи технологии CKD („пълно разглобяване“). И те вече могат да се нарекат пълноценни автомобилни заводи! Вижте как работят те:
Как се произвеждат автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Накрая се монтират интериорните части, седалките и джантите. Сипват се технически течности в колата - антифриз, бензин, масло и спирачна течност. А лист със специални кодове, прикрепен към всяка машина, позволява да се провери дали наистина това е правилната конфигурация и дали колата е боядисана в правилния цвят.