fallback

Защо VW Touareg W12 все още си остава чудесен избор

Вижте колко струва топ-версията на първото поколение на всъдехода

В продължение на две десетилетия Volkswagen Touareg е на върна на гамата на германската марка, като за известно време беше изместен от Phaeton. Всъдеходът постигна огромен успех, като балансираше между лукс и цена. Той се конкурира успешно дори с модели на BMW и Mercedes-Benz в този сегмент, а сега се радва на популярност и на пазара на употребявани автомобили.

Всъдеходът се предлага в три поколения, като най-забележителните версии да настоящия Touareg R - първият хибриден автомобил с марка R на Volkswagen, както и и дизеловия R50. Най-рядката версия обаче е W12 Touareg, който се предлагаше в първата генерация и беше на пазара през периода 2005-2010 г. При второто поколение W12 моторът отпадна, като беше заменен от 4,2-литров V8 FSI, както и от хибриден вариант с 6-цилиндров двигател. Те предлагат сходно ускорение, но не и същото качество.

Затова и не е изненада, че дори в наши Touareg W12 не е никак евтин. Автомобилът наистина се предлага с по-луксозен интериор дори от този на съвременен Golf. Някои бройки имат сателитни навигационни системи, но има и такива с дървена облицовка и аналогов часовник на таблото. Както отпред, така и отзад пътниците разполагат с изобилие от пространство, като единствено багажното отделение е сравнително скромно за класа.

Проучване в интернет показва, че първото поколение на Touareg в САЩ, където употребяваните автомобили са (или поне бяха) по-евтини струва около 17 000 долара. Бройките с голям пробег се продават за около 10 000 долара, но тези с W12 мотора се движат във високия клас – около 38 000 долара.

В Европа положението е сходно, като топ-версията с големия 6,0-литров мотор с 450 к.с. се оценява на между 25 000 и 34 000 евро. А ако някой се чуди защо цената е толкова висока, трябва да се уточни, че тази версия е произведена в тираж от 500 бройки. И това я прави много по-трудна за намиране от варианта с 5,0-литров V10.

Не е за пренебрегване и факта, че първото поколение на Touareg e много надеждно. Всъдеходът се представя добре извън пътя, благодарение на пневматичното окачване, блокировките на диференциалите и понижаващата предавка автомобилът. И ходовата му част се запазва в добро състояние дори след години употреба. Все пак по-голямото тегло - 2480 кг, води до износване на накладки и дискове.

fallback
  • #16
    penetrator ( преди 2 години )
    Бракма от класа. На село е много вървежна.
  • #15
    Онуй ( преди 2 години )
    Разбрах че в Бг само многознайковци пред телефоните,късмет е че си стоите в Бг
  • #14
    mariovial ( преди 2 години )
    Нито един от разбирачите пишещи тук не е имал и няма да има такъв или подобен стар шлеп с огромен двигател харчещ като камион,, Всички наистина големи и доказани фирми имат в гамата си подобни автомобили (Мерц, БМВ, Ауди, Ленд и Реинж Ровър, да продължавам ли?Не искам да обиждам никого но за да си позволиш да караш подобен автомобил освен пари ти трябват и топки. Ако ги нямаш тези две неща си караш малолитражката и плюеш останалите. Между другото сегашните коли и електрички не са по-леки.
  • #13
    Боб ( преди 2 години )
    Мечтата на сервизите
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    На 2,5 тона кютюк му турили голям мотор, за да може да се движи, а че е ламя какво от това ще каже форумното милионерче. Кефа цена нямал. То голям кеф да имаш стар шлеп, като този и да ти харчи, като камион.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Ограничен тираж от 500 бройки би трябвало да е с цената на новия модел, а се оказва че е няколко пъти по евтин от началната цена. Явно е че не струва
  • #10
    До #7 ( преди 2 години )
    Ти сигурно си от покрайнините на България, щом не си успял да си "НА ПАЗАРИШ". Пък тези момчета щом преди "много години" са си купили А8 значи не са били много зле финансово и бая гуми са издрифтили на газ с кеф. С твоето мислене и сърказъм никога няма да слезеш от трамваите.
  • #9
    пропов ( преди 2 години )
    Скоро, като ни натиснат още да купуваме електрокари, такива коли ще станат светия граал. Големи мощни мотори, рев, миризма...абе кеф от старата школа. Има много хора, който ще си го търсят това. И бройките ще намаляват , а цените на оживелите ще скачат като Сергей Бубка. А горенето и потдръжката не са определящи. Този сегмент се казва "Кеф цена няма".
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Колйо па да му е врътящият момент наполовина на тесла
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    това е само за много специални мазохисти
fallback
Последни