fallback

По-лесен ремонт на колите и други нови правила, които Европа приема

Европарламентът не се ограничи само със забраната на бензина и дизела

От създаването на превозни средства, по-лесни за ремонтиране и рециклиране до по-голям акцент върху заетостта в сектора – това също са част от решения на Европейския парламент, който не се ограничава единствено със спирането на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г. Всъщност, има още много нововъведения, които бяха одобрени на пленарното задание в Страсбург в сряда. Ето и най-важните от тях.

Една от ключовите думи е „екодизайн“, като идеята е да се даде втори живот на компонентите на превозното средство. Следователно, задачата на Европейската комисия ще бъде да представи до 31 декември 2023 г. предложение, което определя някои минимални изисквания за леки и лекотоварни автомобили. Целите са както за осигуряване на по-голяма „енергийна ефективност, издръжливост и ремонтопригодност за основни части, като фарове, електронни елементи и батерии“, така и за възстановяване на „метали, пластмаси и критични суровини“.

Друго изискване ще засегне „преоборудването“, като изпълнителната власт на ЕС е призована да приеме акт за хармонизиране на правилата за хомологирането и серийно широкомащабно производство на автомобили, които първоначално са създадени с двигатели с вътрешно горене, а след това са превърнати в електромобили.

Решенията на парламентаристите засягат и работните места в автомобилната индустрия, където преходът към електрификация трябва да бъде „социално справедлив“. Досега това беше само мантра, използвана от властите и от самите производители, но тя вече ще бъде подкрепена със съответните документи.

Целта е електрическата революция да запази работните места в индустрията, като се обръща и специално внимание на малките и средните предприятия във верига за доставки. За осигуряване на заетост се предвижда създаването на няколко фонда, включително „Фонд за справедлив преход“. До края на следващата година Европейския парламент и Европейската комисия трябва да бъдат готови д доклад, който да посочи как ще се финансира този преход.

Едновременно с това трябва да бъдат създадени и правила за това как електрификацията допълнително ще намали общата цена на притежание на електрическите автомобили, които вече се разглеждат като по-евтини от аналозите си с двигател с вътрешно горене и как как ще нарасне пазарът на употребявани автомобили

Освен това евродепутатите настояват Брюксел да представи до 28 февруари 2023 г. предложение, в което да се гарантира, че всички автопаркове, както публични, така и частни, до 2030 г. ще бъдат изцяло електрически. Предстои да бъде въведена и нова система за изчисляване на вредните емисии, която ще отчита целия жизнен цикъл на превозните средства.

fallback
  • #12
    Габдулла ( преди 2 години )
    Тия са като стари моми, които си говорят за трипера.
  • #11
    Лудория ( преди 2 години )
    Колите на ток са измислени заедно с тези с ДВГ. Доо към 1905-06 години автомобилите на ток и ДВГ са били еднаква бройка. Виж примерно какво прави Фердинанд Порше - Egger-Lohner C.2 Phaeton. Защо са "победили" ДВГ може да се запиташ сам, като прочетеш как се е развивала промишлеността с нефт и електрическите компании. :) Но и аз съм на мнение, че чиновник, депутат не трябва да гласуват и да правят опити да мислят. Има си бизнес, той ще предпочете правилната технология.
  • #10
    Гошко ( преди 2 години )
    Не е ли кола, по която да мога да правя повечето ремонти сам, не ми я хвали (говоря за масовите автомобили). Карам ремонтопригодна кола на 26 години (не е соц возило) и ако мога, ще я карам още толкова...
  • #9
    Антон ( преди 2 години )
    А в България забраняват използването на части втора употреба.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Много драматизираш! Имаха 120 години да измислят кола без ауспух, за да не *** хора и просто моментът настъпи.
  • #7
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    В тоя американски европарламент са се събрали престъпници,които искат само едно- да унищожат с безумни решения сърцето на европейската индустрия, а именно автомобилостроенето.Анатема.
  • #6
    Лелеее ( преди 2 години )
    Ах,нагли буржоа,защо тормозите хората?!Колко хора могат да си позволят нови електромобили,бе ненормалници!Да не доживеете до 2030 г,долни мерзавци!!!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    с две думи - "кораба потъва, вода ще има за всички"
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-екологично и рентабилно е да се започне масово конвертиране на най-разпространените автомобили с ДВГ като Голф, примерно за 5-6 хиляди лева да се конвертира към електричка по подобие на минаването на газ.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е малко прах в очите и не е едностраннен процес. Да спрат фейслифотвеете в средата на модела, така хората няма да се бутат да си сменят колата, само заради козметични промени след 4-5г., а ще си ги карат малко повече. С новите еко стандарти, лесен ремонт няма, агрегатите са сложни, да не говорим че на запад никой не ремонтира част, а направо сменя - защотото е по евтино, и това няма да се промени.
fallback
Последни