fallback

По-лесен ремонт на колите и други нови правила, които Европа приема

Европарламентът не се ограничи само със забраната на бензина и дизела

От създаването на превозни средства, по-лесни за ремонтиране и рециклиране до по-голям акцент върху заетостта в сектора – това също са част от решения на Европейския парламент, който не се ограничава единствено със спирането на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г. Всъщност, има още много нововъведения, които бяха одобрени на пленарното задание в Страсбург в сряда. Ето и най-важните от тях.

Една от ключовите думи е „екодизайн“, като идеята е да се даде втори живот на компонентите на превозното средство. Следователно, задачата на Европейската комисия ще бъде да представи до 31 декември 2023 г. предложение, което определя някои минимални изисквания за леки и лекотоварни автомобили. Целите са както за осигуряване на по-голяма „енергийна ефективност, издръжливост и ремонтопригодност за основни части, като фарове, електронни елементи и батерии“, така и за възстановяване на „метали, пластмаси и критични суровини“.

Друго изискване ще засегне „преоборудването“, като изпълнителната власт на ЕС е призована да приеме акт за хармонизиране на правилата за хомологирането и серийно широкомащабно производство на автомобили, които първоначално са създадени с двигатели с вътрешно горене, а след това са превърнати в електромобили.

Решенията на парламентаристите засягат и работните места в автомобилната индустрия, където преходът към електрификация трябва да бъде „социално справедлив“. Досега това беше само мантра, използвана от властите и от самите производители, но тя вече ще бъде подкрепена със съответните документи.

Целта е електрическата революция да запази работните места в индустрията, като се обръща и специално внимание на малките и средните предприятия във верига за доставки. За осигуряване на заетост се предвижда създаването на няколко фонда, включително „Фонд за справедлив преход“. До края на следващата година Европейския парламент и Европейската комисия трябва да бъдат готови д доклад, който да посочи как ще се финансира този преход.

Едновременно с това трябва да бъдат създадени и правила за това как електрификацията допълнително ще намали общата цена на притежание на електрическите автомобили, които вече се разглеждат като по-евтини от аналозите си с двигател с вътрешно горене и как как ще нарасне пазарът на употребявани автомобили

Освен това евродепутатите настояват Брюксел да представи до 28 февруари 2023 г. предложение, в което да се гарантира, че всички автопаркове, както публични, така и частни, до 2030 г. ще бъдат изцяло електрически. Предстои да бъде въведена и нова система за изчисляване на вредните емисии, която ще отчита целия жизнен цикъл на превозните средства.

fallback
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    В това свинско обитание няма и един дето да мисли с главата си!
  • #1
    Голямото усвояване 2 ( преди 2 години )
    Поредната хранилка за администрацията, още фондове които ще раздаваме на наши хора...
fallback
Последни