IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cupra, Jeep и Skoda с най-голям спад на вредните емисии за 2021 година

Причините са увеличената гама хибриди и все повечето електромобили на пазара

Пазарът на нови автомобили в Европа продължава да се бори с вредните емисии, след като властите въведоха по-строги екологични стандарти. Благодарение на бонусите и стимулите, както и на порасналата информираност на потребителите, електрическите превозни средства вече записват сериозно увеличение на продажбите, а това оказва положително влияние върху околната среда, се казва още в доклада на JATO Dynamics.


Tesla


Последните данни сочат, че общата средна стойност на емисиите CO2 на 17 пазара в Европа е спаднала от 117,7 г/км през 2020 г. на 99 г/км през 2021 г. Това означава намаление с 16%, което се дължи основа на нарастващата популярност на автомобили с нулеви емисии като Tesla, ID-гамата на Volkswagen, Fiat 500e и електрическите версии на Hyundai Kona, Kia Niro, Peugeot 208, Opel Corsa и други.

При марките лидери са Tesla, Polestar и Smart, които предлагат само електрически модели и съответно техните емисии са 0 г/км. Тези три бранда държат 2,1% от пазара на нови автомобили през миналата година. След тях се нареждат марки, чиито продажби се състоят основно от автомобили с хибридни технологии. Начело при тях са MG – британски бранд, който е собственост на китайската SAIC. Неговият показател е 45,7 г/км, което го прави един от най-малко замърсяващите производители в Европа


MG hybrid


Като цяло най-голямо намаление на вредните емисии за миналата година отчитат 4 марки. Освен споменатата вече MG, която предлага предимно хибриди – 3 от общо 4 модела, това са Cupra, Jeep, Skoda и Mini. Техните средни емисии СО2 са спаднали най-много от всички производители, продаващи автомобили на Стария континент.

Лидер е Cupta със спад от 40% - от 174 г/км на 104,2 г/км. Испанското подразделение на Volkswagen Group прави този скок благодарение на добрите резултати на Cupra Formentor, чиято плъг-ин хибридна версия представлява 35% от обема на продажбите за миналата година. Заслуга за резултата имат хибридните версии на Leon и Ateca и електрическият Born.


Jeep plug-in


Jeep е втората марка, която е регистрирала най-голям спад на емисиите, като той е 23% - от 159,8 г/км през 2020 г. на 122,8 г/км за миналата година. Това се дължи на пускането на пазара на хибридните (plug-in) версии на двата най-продавани модела - Compass и Renegade. При първия вредните емисии са с 68% по-ниски от тези на дизеловия еквивалент.

Добре се справя и Skoda, чийто спад е 22% - до 101 г/км. Подобрението идва от увеличените продажби на електрифицираната гама, която включва изцяло електрическия Enyaq (10% от общия обем на продажбите) и Octavia (4,3%) и Superb (2,6%) от plug-in хибридите. Въпреки това, средните емисии от бензинови и дизелови модели са намалели съответно с 3% и 7%.


Skoda Enyaq iV


Сред „отличниците“ по този показател за 2021 г. са още марките MG, Mini, Fiat, Ferrari, Audi, Mercedes, Volvo и Porsche, като всички те регистрират спад между 17% и 21%.

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти понеже схващаш много, да не твърдиш, че Тесла, Polestar и Smart, които предлагат само електрически модели и съответно техните емисии са 0 г имат по-високи емисии от Toyota и трябва да ги намаляват още и затова фигурират в статията, а Toyota липсва?Да не твърдиш че Toyota има по-ниски емисии от MG британски бранд, който е собственост на китайската SAIC. Неговият показател е 45,7 г/км?Пак питам защо от почти всички марки липсват показателите на Toyota поне за сравнение?
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-големия замърсител е тежкотоварния транспорт. Какво са се хванали с тези леки автомобили. Модерния бензинов автомобил отделя CO2 в поносими и приемливи количества за да изчака създаването на смислена алтернатива. Не да се набива и налага спешно нова технология в резултат на което имаме някакви мизерни батерии създадени набързо. Достатъчно е да се спре обезлесяването и дизела и да се изчакат по смислени батерии.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Любопитко, нали знаеш, че Тойота ти е бръкнала много дълбоко отзад. Уж с тази марка лягаш и ставаш, а не знаеш, че те отдавна са постигнали нормите и не им е нужно на този етап да ги свалят повече. Тези, които най-много цапат сега трябва да наваксват и за тях е статията, а не за отличниците. Жалко, че не ти е стигнал акъла да го схванеш...
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Любопитно ( преди 1 година )
    Ах къде е Toyota в цялата картинка? Нали доскоро се биеха в гърдите, че произвеждат най-чистите автомобили? Изглежда, че дори някакви китайци, които чувам за първи път ги бият с по-ниски вредни емисии.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мижи да те лажем. Всичко това е много добре на хартия, но дали собствениците на тези хибриди ги зареждат в контакта, за да покрият емисиите на хартия? А дано ама надали. Скоро ще последва хибрид Гейт.