IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швейцарци представиха суперкола с име на легендарен художник

Picasso 660 LMS е с уникална аеродинамика и ще излезе в лимитиран тираж

Швейцарският автомобилен стартъп Picasso Automotive представи първия си сериен модел. Машината, наречена Picasso 660 LMS, е серийна версия на прототипа PS-01, който бе показан още в началото на миналата година, като вече е достъпна за поръчки.


Picasso 660 LMS


660 LMS е изцяло създаден и разработен от екипа на швейцарската фирма във фабриката й в Сан Виторе. Болидът е конструиран на ултралека платформа, комбинираща "безпрецедентни нива" на използване на карбон и алуминий. Монококът е изцяло карбонов, а купето е изграждано върху него панел по панел.

Производителят се хвали, че двете страни на купето са направени от най-дългия карбонов панел, използван до момента при автомобил. В резултат на иновативния подход, теглото на Picasso 660 LMS е едва 980 килограма. Швейцарците са искали да направят интериора комфортен и ефективен както за ежедневно шофиране, така и за пистата. Има много детайли, вдъхновени от състезателните машини, сред които 6-точковите предпазни колани, селекторът за настройка на тракшън контрола и уникалният карбонов волан, облечен в алкантара.


Picasso 660 LMS


За задвижването на болида 660 LMS се грижи трилитров туинтурбо V6, доставен от Autotecnica Motori - италианска компания, която разработва и произвежда състезателни двигатели. Агрегатът е с максимална мощност от (познахте) 660 конски сили и въртящ момент от 720 нютонметра.

Състезателният мотор за пръв път се влага в хомологирана за движение по пътищата кола, макар че "пистата е натуралната му среда на обитаване". Тягата от мощния двигател се предава към задните колела чрез 6-степенна секвенциална скоростна кутия на Sadev.

За да може 660 LMS да е достатъчно способен и високодинамичен на пистата, от Picasso са прекарали доста време в различни симулации и тестове в аеродинамичен тунел. Аеродинамичният пакет се състои от масивен преден сплитер, ръчно задвижвано задно крило, плосък под и масивен дифузьор, оказващ натиск от 960 кг при скорост от 315 км/ч.


Picasso 660 LMS


Спортната машина е обута с 19-инчови предни и 20 инчови задни колела, на които са монтирани гуми Pirelli P Zero Trofeo R. За спирането на солидната мощ се грижат 6-бутални предни и 4-бутални задни спирачни апарати на компанията Brembo.

От Picasso възнамеряват да произведат само 21 бройки от 660 LMS, всяка от които със стартова цена от 820 000 евро преди данъци и такси. Опциите за поръчка вече са отворени и производството стартира, като се очаква първите доставки към клиенти да са през втората половина на следващата година.

Повече снимки на Picasso 660 LMS вижте в галерията:

0 от 500