fallback

Защо двигателят трябва да поработи на място след дълго пътуване

Ето какво се случва веднага след като загасите мотора на автомобила

Принципно, нито един производител не казва в експлоатационните съвети, че двигателят трябва да се оставя да поработи на място след по-дълго пътуване. Ако не спазвате това правило, няма да усетите никакви проблеми с колата си, но трябва да знаете, че ако искате да удължите живота на мотора, то е задължително. Разказваме ви накратко защо.

Първо, това не се отнася само за двигатели с турбо, въпреки че за тях е най-препоръчително. но дори и моторът да не е оборудван с турбо, в загасен двигател веднага след пътуване се случват някои интересни процеси.

Най-общо казано основно страда маслото, което в горещите канали на буталата буквално започва да кипи. Освен, че по този начин се нарушават много от свойствата на смазочната течност, на тези места се появява т.нар. Резултатът е повреда в буталните пръстени.

При моторите, оборудвани с турбина, към гореспоменатия проблем се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло. Става дума за смазочна течност, която смазва основния лагер на ротора, а липсата и води много бързо до  преждевременна повреда на турбокомпресора.

Затова нашият съвет е - оставяйте колата, независимо от това с какъв двигател с вътрешно горене е оборудвана, да поработи на място след дълго пътуване, като препоръчителното време за тази операция е само една минута. Така ще осигурите значително по-дълъг живот на мотора.

И още нещо - не се доверявайте прекомерно на рекламите на автопроизводителите, в много от които се твърди, че техните двигатели са от последно поколение, със свръхмодерни технологии и покрития и това правило е морално остаряло и не важи за техните продукти.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    В много страни на Европа от години, ако оставиш колата ти да работи на място, те чака солена глоба. Във Франция това положение по закон е в сила от повече от 50 години и глобата е минимум 90 евро, най-често 135 евро, макар че се налага доста рядко.
  • #2
    До Brum brum ( преди 1 година )
    Само че съвременните със Старт-стоп при 140 км/ч са на под 2к оборота, натоварването не е голямо. До първия светофар, караш с 60, охлаждаш. Ако влизаш в бензиностанция, чакането минута е задължително!
  • #1
    Brum brum ( преди 1 година )
    И ето тук старт-стоп системата работи много добре за живота на двигателя - след 400 км магистрала на първия светофар ти гаси моторато ДВГ вече си е консуматив!
fallback
Последни