fallback

Европарламентът подкрепи забраната на автомобилите с ДВГ

Депутатите приеха и по-строги екологични стандарти от 2030 г.

Европейският парламент подкрепи предложена от Европейската комисия забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в ЕС през 2035 г., която е част от борбата срещу климатичните промени. Тя предвижда производителите на автомобили да намалят със 100% нивата на вредни емисии (СО2) до средата на следващото десетилетие.

Гласуването беше много оспорвано, като беше прието с 339 гласа, докато 249 депутати бяха против, а 24 се въздържаха. Законодателите на ЕС също одобриха 55% намаление на CO2 от автомобилите през 2030 г. в сравнение с 2021 г. Досега тази цел пред производителите на автомобили беше 37,5%.

Решението на парламента беше приветствано от екологичните организация. Една от най-активните – неправителствената „Транспорт и околна среда“, базирана в Брюксел, обяви, че гласуването предлага „голям шанс за по-бързо предотвратяване на бързото изменение на климата“.

В същото време обаче лобистката група на германската автомобилна индустрия VDA заяви, че депутатите са „игнорирали липсата на инфраструктура за зареждане в Европа”. Те бяха категорични, че това е „решение срещу иновациите и технологиите“, позовавайки се на исканията на индустрията синтетичните горива да бъдат освободени от забраната – нещо, което европейските законодатели отхвърлиха.

Въпреки решението на европарламента до окончателната забрана на продажбата на автомобили без ДВГ трябва да се случат още неща. Тепърва ще има нови преговори, като забраната трябва да бъде одобрена и от държавите-членки на ЕС. Това ще се случи в края на юни, след което ще започнат разговори между институциите, в които трябва да бъдат уточнени финалните рамки на споразумението.

Процесът ще продължи с второ четене в пленарна зала, на което депутатите и Съветът на ЕС ще обсъдят позициите си и едва след забраната ще бъде окончателно одобрена или отхвърлена.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, Тесла не отваря мрежата си по собствено желание. Относно ифраструктура добре, но тя трябва да се захрани от накъде, а конкретно Германия, която затваря АЕЦ, остава само въглища. И това е еко?! ЕП под натиска на Франция разреши АЕЦ като "зелени", и пак временно? ЕП има ли идея с какво ще ги замести? Не разбира се. Соларни и ветрогенератори нямя да стигнат, не всяка държава има ВЕЦ. Та зелени талибани, като не искате нещо, прдложете (работеща) алтернатива, а не забрани.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    По-голямо харакири от това да си забраниш собственото производство без да си осигурил ново няма. Някакво лоби, наистина доста целенасочено иска да унищожи Европа. Каква екология, какви 5 лв при условие, че в целият останал свят си карат автомобилите с ДВГ. В САЩ пак най продаваните коли ще са пикапите с 8-цилиндрови двигатели. Най-много да преминат на 6-цилиндрови заради цената на бензина. В Китай яко коли с ДВГ и къде ли още не. Ние тук в гАйропата най-умните. А батерии откъде? А?
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Има един закон в социологията, който казва, че всяка забрана за нещо е крачка към тоталитарно общество. Всеки закон, който забранява нещо поставя в по-голямо подчинение хората от тези, които управляват обществото. Всички закони, правила и забрани се правят в полза на управляващата класа, а не в полза на обикновеният човек, но винаги се казва и внушава, че уж за нас се прави, а истината е друга. За съжаление по-голяма част от хората не ги разбират тези меща и са готови да си подарят свободата.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, на какви медикаменти си? Трябва да си с много гладък мозък,за да вярваш, че това, което са решили евроджендърите ще се случи. Ще се случи същото, като със зелената сделка. Путин не само излекува света от Ковид за 1 ден, но и вразуми зелените талибани, че зелена сделка, ама друг път. Да предположим обаче, че това се случи със забраната на ДВГ и по някаква причина Тойота не произвеждат електрички, мислиш ли, че заради свиващият се европейски пазар, който за тях не е важен ще фалират. Зле си!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    ...в Брюксел продължават да дълбаят дъното с простотии. Но така е, там са събрани полит. ***, а не разбиращи.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Що бе Тойота е производител номер едно а ФВ се срива все повече
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Подписали са смъртната присъда на Тойотка.
fallback
Последни