Nissan Navara е сравнително популярен работен пикап, който вече няма да се предлага на европейския пазар. Фермерската машина ще получи ново поколение, на една база с бъдещия Mitsubishi L200, но на него ще се радват само клиентите в югоизточните части на Азия, Австралия и Нова Зеландия.
Но пък продавалия се досега по нашите ширини модел се оказа с голям потенциал по отношение на ъпгрейд за пистови изпълнения. Да, не за оф-роуд, а за писта. Проектът, който виждате на снимката, е дело на британската компания SB Motorsport, под специалния надзор на дрифт звездата Стив Багси.
Машината, наречена Navara R, е сериозно модифициран пикап с редица динамични и визуални доработки. По отношение на външния вид, виждате пълен "пистов" боди кит, с по-широки колесни арки, нови странични степенки, модифицирани брони и различни аеродинамични подобрения.
Салонът е относително стандартния за пикапа, като е видно добавянето на нова мултимедия Kenwood и дигитално инструментално табло. Налични са и спортни седалки Sparco, а воланът е директно зает от легендата GT-R.
Най-значителната, според нас, промяна, се крие под капака. Пистовият Nissan Navara R е получил туинтурбо V6 двигател от Nissan GT-R, като е пренастроен с нов модул за управление да постига внушителната максимална мощност от 1000 конски сили.
Моторът, с код VR41 е познатия 3,8-литров двигател, с увеличен до 4,1 литра работен обем. Тягата се прехвърля към четирите колела посредством специално разработена скоростна кутия с двоен съединител, дело на новозеландската компания Dodson Motorsport. Данни за динамичните характеристики за момента не са представени.
Освен смяната на двигателя, пистовата Navara е получила и изцяло ново окачване, което използва детайли от това на GT-R, заедно със спортни койлоувъри KW V4 Racing. Пикапът е заменил стоковите 16-инчови колела за специални 20-инчови от BBS, а за спирането се грижат усилени дискове и апарати Alcon.
Повече снимки на пистовия Nissan Navara R вижте в галерията: