IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan се отказа от популярен модел в Европа

Пикапът Navara няма да се предлага след затварянето на завода в Барселона

Компанията Nissan се изтегля от европейския пазар на пикапи и няма да внася на континента модела си Navara след закриването на завода в Барселона през септември, съобщава агенция Reuters.


Nissan Navara


Сегашното трето поколение на Navara дебютира през 2014 година, като на него се възлагаха големи надежди. Японският пикап дори получи два клонинга – френското Renault Alaskan и германския Mercedes-Benz X-Class, като трите модела трябваше да доминират на европейския пазар, но това не стана.

Трите пикапа се сглобяват в завода на Nissan в Барселона, но Mercedes вече се отказа от X-Class, а производството на Navara и Alaskan ще продължи до декември тази година, когато предприятието ще бъде закрито. Японската компания се надяваше, че ще успее да продаде завода и дори води преговори с южнокорейската LG Energy Solution и френската Schneider Electric, но до сделка така и не се стигна.


Nissan Navara


Закриването на предприятието е част от анти-кризисния план на Nissan, в резултат на който около 3000 души ще останат без работа. Производството на Navara ще бъде съсредоточено в предприятието в Тайланд, но пикапът няма да се внася в Европа, тъй като все по-малко клиенти на Стария континент търсят автомобили от този клас.

Статистиката показва, че през 2020 година от Navara, който беше обновен през миналия ноември, в Европа са продадени едва 11 695 бройки. Лидер в сегмента е Ford Ranger – 43 288 бройки, следван от Toyota Hilux – 25 620 и Mitsubishi L200 – 15 437.


Nissan Navara


След спирането на Navara единственият оригинален лекотоварен модел на Nissan в Европа ще бъде електрическият e-NV200, но той също е доста стар и скоро ще бъде изпратен в пенсия. Така в сегмента LCV японците ще разчитат на автомобили, които всъщност представляват леко промени модели на партньора в алианса – Renault.

Снимки: Nissan

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2 ти 43 хиляди за добро представяне ли го имаш.По принцип този сегмент не се търси в Европа,защото просто няма накава голяма прослойка в обществото за да има необходимост от това.
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 2 години )
    м'даа - лошото качество и слаба надеждност от рено + дървен интериор = закривай!
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    След съюза с Рено Нисаните взеха надеждността на френските, а оставиха спартанския интериор, тип автобус Исузу. И реално с обединение на най-лошото от двете не знам какъв резултат са очаквали.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е зле колата, но както го пише в края на статията - от 3-4 години "Форд" им скри топката.