Компанията Nissan се изтегля от европейския пазар на пикапи и няма да внася на континента модела си Navara след закриването на завода в Барселона през септември, съобщава агенция Reuters.
Сегашното трето поколение на Navara дебютира през 2014 година, като на него се възлагаха големи надежди. Японският пикап дори получи два клонинга – френското Renault Alaskan и германския Mercedes-Benz X-Class, като трите модела трябваше да доминират на европейския пазар, но това не стана.
Трите пикапа се сглобяват в завода на Nissan в Барселона, но Mercedes вече се отказа от X-Class, а производството на Navara и Alaskan ще продължи до декември тази година, когато предприятието ще бъде закрито. Японската компания се надяваше, че ще успее да продаде завода и дори води преговори с южнокорейската LG Energy Solution и френската Schneider Electric, но до сделка така и не се стигна.
Закриването на предприятието е част от анти-кризисния план на Nissan, в резултат на който около 3000 души ще останат без работа. Производството на Navara ще бъде съсредоточено в предприятието в Тайланд, но пикапът няма да се внася в Европа, тъй като все по-малко клиенти на Стария континент търсят автомобили от този клас.
Статистиката показва, че през 2020 година от Navara, който беше обновен през миналия ноември, в Европа са продадени едва 11 695 бройки. Лидер в сегмента е Ford Ranger – 43 288 бройки, следван от Toyota Hilux – 25 620 и Mitsubishi L200 – 15 437.
След спирането на Navara единственият оригинален лекотоварен модел на Nissan в Европа ще бъде електрическият e-NV200, но той също е доста стар и скоро ще бъде изпратен в пенсия. Така в сегмента LCV японците ще разчитат на автомобили, които всъщност представляват леко промени модели на партньора в алианса – Renault.
Снимки: Nissan