IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасна ли е магистралата за двигател с по-ниска мощност?

Някои шофьори се притесняват, че слабият мотор може да се повреди при високи скорости

По пътищата има много коли с двигатели с ниска мощност. В същото време скоростите на магистралите се повишиха през последните години и това кара някои шофьори да се опасяват, че двигателят на автомобила им може да не не издържи натоварванията и да се повреди. Правилни ли са тези опасения?


двигател


Първо, нека уточним кои двигатели на автомобили може да се считат за маломощни. Те са с работен обем от 1,2 до 1,6 литра, като се предлагат от европейски и азиатски производители. Някои от тях са с турбо, но има и атмосферни, които са с по-ниска мощност. Сред предимствата им са простата конструкция, която разходите за ремонт. Обикновено те имат по два клапана на цилиндър, нямат фазови превключватели и всмукателна система с променлива геометрия, така че няма какво да се счупи.

Друго тяхно преимущество е ниският разход на гориво, а също така и по-малкият данък. В същото време обаче тези мотори с със слаба или умерена динамика, която понякога превръща всяка изпреварване в мъчение. И това кара мнозина да се чудят дали високите скорости на магистрала ще навредят на тези агрегати.


двигател


Факт е, че всеки двигател по време на работа постепенно се запушва със сажди. Това важи особено за автомобили, които се движат предимно в града. Тези коли се нуждаят от „продухване“, тоест от шофиране с висока скорост, което е възможно именно по магистрала. И не е нужно оборотите на двигателя да достигат „червената“ зона, тъй като това може да накара електрониката да включи авариен режим.

В случая си струва да се поддържат 3500-4500 оборота в минута, което означава скорост от около 110-130 км/ч, тоест движение по магистрала. При шофиране с такава скорост за около 1,5-2 часа цялата натрупана мръсотия изгаря, а въглеродните отлагания върху клапаните също намаляват. Това определено е полезно за двигателя, защото колкото по-чист е двигателят, толкова по-дълго ще изкара.

Не бива обаче да се увличате, защото натоварванията в такива условия се увеличават, което се отразява на скоростната кутия (особено ако автомобилът е с вариатор) и върху окачването. Затова по-полезни за периодичните „продухвания“ на мотора, които може да се правят веднъж месечно. След това в града може да се кара по-спокойно, като икономията на гориво ще е по-висока, а двигателят ще изкара по-дълго.

0 от 500