IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богатите също плачат – обявиха шокиращи цени за поддръжка на Mercedes-AMG One

Техническото обслужване на хиперколата може да струва около 850 000 евро

Преди седмица спортното подразделение на Mercedes-Benz представи производствената версия на хибридната хиперкола Mercedes-AMG One, която се задвижва с 1,6-литров V6 двигател от Формула 1 и четири електромотора.


Mercedes-AMG One


Разработката на автомобила беше стартирана още през 2017 г., като вложените в него средства със сигурност са огромни и вероятно заради това главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус заяви, че той и екипът му вероятно „са били пияни“, когато са се съгласили да дадат „зелена светлина“ на проекта.

От Mercedes-AMG One ще бъдат произведени само 275 бройки, като всички вече са продадени. Цената е 2,75 млн евро без данъците, което означава, че в Германия, например, хиперколата ще струва 3,275 млн евро с ДДС. Самият автомобилът е много сложен технически и предполага не само трудна, но и много скъпа поддръжка.


Mercedes-AMG One


Според информация на изданието Auto motor und sport, разходите определено са шокиращи. Техническо обслужване на колата трябва да се прави на всеки 5000 км пробег, а на 50 000 км се налага пълен преглед на всички агрегати и системи. И в зависимост от тяхното износване и нужда от замяна, то може да струва до 850 000 евро.

В тази сума вероятно влиза ремонт на двигателя с вътрешно горене, чийто ресурс, обявен от производителя, е 50 000 км. А това означава, че ако собственикът на Mercedes-AMG One кара колата редовно и за 4 години навърти 200 000 км, той ще трябва да похарчи за поддръжка повече, отколкото е платил за самата кола.


Mercedes-AMG One


Разбира се, трудно е да се повярва, че някой ще ползва такъв автомобил във всекидневието си, тъй като той просто не е подходящ за това. Очаквания са, че повечето от тези 275 бройки ще попаднат в частни колекции и ще се показват на изложения, а също така някои от тях, най-вероятно, ще бъдат продадени с цел печалба.

Интересно обаче е да се види дали някой от собствениците няма да са пробва да подобри рекорда за серийни автомобили на Северната дъга на „Нюрбургринг“, който сега принадлежи на Porsche 911 GT2 RS MR и тест-пилотът Ларс Керн - 6 минути и 43,3 секунди.


Още снимки на хиперколата - вижте в галерията:

0 от 500