Принципът на работа на класическата автоматична трансмисия се основава на налягането на трансмисионната течност. Преобразувателят на въртящия момент (известен като хидротрансформатор) е отговорен за предаването на момента от двигателя към елементите на автоматичната трансмисия.
Структурата на устройството включва три зъбни колела затворени в херметичен корпус. Колелото на помпата е свързано към коляновия вал на двигателя, а т.нар. „турбинно колело“ е свързано към входния вал на скоростната кутия.
След стартиране на двигателя в хидротранформатора, под налягането на помпата, маслото започва да циркулира. Преминавайки през работните колела то трансформира механичната сила от маховика в хидравлична и въртящият момент започва да се предава на планетарния механизъм. Преобразувателят на въртящия момент изпълнява функциите както на съединител, така и на хидро муфа.
Хидравличната система за управление позволява на трансмисията да сменя предавките без лостове и съединители със синхронизатори. Чрез отваряне и затваряне на необходимите клапани в корпуса, се компресират необходимите пакети от съединители, като това става с налягане на маслото. Плавното им блокиране, контролирано от електрониката, позволява на машината да превключва почти неусетно.