fallback

Непознатата история на най-високопроходимия Москвич

В СССР произвеждаха толкова модните днес кросоувъри още през 50-те години - но по типично съветски начин

Никой не знае със сигурност кога за пръв път е използван терминът "кросоувър". Нито пък има някаква ясна дефиниция какво означава: в миналото така се наричаше автомобил с висока проходимост, но построен върху платформата на лека кола, а не на всъдеход или пикап, и по правило със самоносеща конструкция. Днес обаче голяма част от кросоувърите на пазара са само с предно предаване и с мъка биха преодолели дори по-висок тротоар.         Москвич-410 - един съветски кросоувър, който изпреварва прословутата Лада Нива с точно две десетилетия      При толкова неясен термин ви е ясно, че опитите да се определи кой е първият кросоувър в историята са безнадеждни. Някои сочат американския AMC Eagle от края на 70-те. Други - появилата се малко по-рано европейска Matra Rancho. А почитателите на съветското автомобилостроене с гордост тикат напред ВАЗ-2121, или Лада Нива, както я познаваме у нас.

Заради твърде хлабавата дефиниция е невъзможно да се каже еднозначно кой е наистина първият кросоувър. Но е напълно сигурно, че не е "Нива" - просто защото в Съветския съюз има и много по-ранни версии на леки коли с висока проходимост. Една от тях, Москвич-410, навършва 65 години този месец. Ето и нейната история, която малцина знаят.         Историята на първите съветски кросоувъри (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #7
    hs ( преди 2 години )
    Рашки ***
  • #6
    Защо ( преди 2 години )
    Занимавате ни с коли от каменната ера защо,такова недоразумение ли са карали навремето соц това е.Едно към едно приличат на колите от детските въртележки,оттам са ги вземали
  • #5
    Защо ( преди 2 години )
    Занимавате ни с коли от каенната ера защо,такъв *** ли са карали навремето соц това е
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са напреднали много от времето на първия Москвич
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Както да се върти и суче, този Москвич е първият СУВ. На някой сигурно не им е удобно да го признаят, но това е факт.
  • #2
    В истински офроуд ( преди 2 години )
    тази стара съветска машина ще направи за смях абсолютно всичко модерни SUV-ове.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    единствената област, в която савеЦкото автомобилостроене изобщо струваше нещо, бяха високопроходимите машини. Недодялани и примитивни, но лесни за ремонтиране в полеви условия, и издръжливи на екстремните условия и температурни амплитуди
fallback
Последни