Светът очаква с нетърпение представянето на XM, който ще бъде новият водещ модел в гамата на BMW. Много от феновете на марката обаче все още си задават въпроса „Защо тази роля се поема от голям SUV, а не от спортна кола или суперавтомобил?“ Отговорът на този въпрос е елементарен, твърди шефът на BMW M - Франк ван Мил, цитиран от Autoblog.
„Когато направихме M1, всяка автомобили компания искаше да има подобна кола. Това беше сегмент, в който всеки искаше да влезе. Днес най-големият, най-важен и най-бързо развиващ се сегмент е този на SUV. А на нас ни липсваше именно изключителен експресивен и луксозен флагман на върха на гамата M“, обяснява Ван Мил.
В момента гамата на BMW обхваща всички цифрови елементи от X1 чак до X7. Докато повечето от тях разполагат с пълноценни M-варианти - X3, X4, X5, X6, включването на самостоятелен М-модел е доста смел ход. Той обаче изглежда напълно оправдано, защото марката не разполага с луксозния SUV с огромна производителност, каквито имат нейните конкуренти.
„Разбира се, на пазара има Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX и така нататък. Това са забележителни модели от висок клас, какъвто досега липсваше в гамата на BMW. Търсенето в сегмента е огромно и ние трябва да се възползваме“, казва още шефът на BMW M.
В продължение на много години се говореше, че BMW M обмисля екзотична суперкола, който да съперничи на Audi R8 и за първи път да стъпи на територията на Ferrari. Тези планове обаче така и не се материализираха и вместо това баварците се насочиха към голям луксозен SUV, фокусиран върху производителността. Така духовният наследник на M1 от 70-те години ще бъде XM, чиято серийна версия ще бъде представена по-късно тази година.
Известно е, че моделът ще предлага с plug-in хибриден задвижващ агрегат в два варианта. Първият е с мощност 644 к.с. и 800 Нм, които идват от нов V8 двигател и електромотор. По-мощната версия ще развива 740 к.с. и 1000 Нм, като тя ще използва задвижването на показания по-рано Concept XM.
„В нашата 50-годишна история ние винаги сме гледали състезателни и серийни автомобили, за да видим къде отива всеки един и от какво могат да се поучат взаимно. Продължаваме това с XM - той има V8-електрическа plug-in хибридна система, а предстоящото ни влизане в категорията прототипи LMDh също има V8-хибридно задвижване. Можете да видите, че когато нещо работи за състезателни коли, той работи и за високопроизводителни автомобили”, каза още Ван Мил.