IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо BMW M избра голям SUV за флагман, а не спортна кола

Всъдеходите са най-търсените в момента, така че решението е логично, казва Франк ван Мил

Светът очаква с нетърпение представянето на XM, който ще бъде новият водещ модел в гамата на BMW. Много от феновете на марката обаче все още си задават въпроса „Защо тази роля се поема от голям SUV, а не от спортна кола или суперавтомобил?“ Отговорът на този въпрос е елементарен, твърди шефът на BMW M - Франк ван Мил, цитиран от Autoblog.


BMW M1


„Когато направихме M1, всяка автомобили компания искаше да има подобна кола. Това беше сегмент, в който всеки искаше да влезе. Днес най-големият, най-важен и най-бързо развиващ се сегмент е този на SUV. А на нас ни липсваше именно изключителен експресивен и луксозен флагман на върха на гамата M“, обяснява Ван Мил.

В момента гамата на BMW обхваща всички цифрови елементи от X1 чак до X7. Докато повечето от тях разполагат с пълноценни M-варианти - X3, X4, X5, X6, включването на самостоятелен М-модел е доста смел ход. Той обаче изглежда напълно оправдано, защото марката не разполага с луксозния SUV с огромна производителност, каквито имат нейните конкуренти.


BMW XM


„Разбира се, на пазара има Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX и така нататък. Това са забележителни модели от висок клас, какъвто досега липсваше в гамата на BMW. Търсенето в сегмента е огромно и ние трябва да се възползваме“, казва още шефът на BMW M.

В продължение на много години се говореше, че BMW M обмисля екзотична суперкола, който да съперничи на Audi R8 и за първи път да стъпи на територията на Ferrari. Тези планове обаче така и не се материализираха и вместо това баварците се насочиха към голям луксозен SUV, фокусиран върху производителността. Така духовният наследник на M1 от 70-те години ще бъде XM, чиято серийна версия ще бъде представена по-късно тази година.


BMW XM


Известно е, че моделът ще предлага с plug-in хибриден задвижващ агрегат в два варианта. Първият е с мощност 644 к.с. и 800 Нм, които идват от нов V8 двигател и електромотор. По-мощната версия ще развива 740 к.с. и 1000 Нм, като тя ще използва задвижването на показания по-рано Concept XM.

„В нашата 50-годишна история ние винаги сме гледали състезателни и серийни автомобили, за да видим къде отива всеки един и от какво могат да се поучат взаимно. Продължаваме това с XM - той има V8-електрическа plug-in хибридна система, а предстоящото ни влизане в категорията прототипи LMDh също има V8-хибридно задвижване. Можете да видите, че когато нещо работи за състезателни коли, той работи и за високопроизводителни автомобили”, каза още Ван Мил.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ;) ( преди 1 година )
    Крайно време е да направят суперкар
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    на това конглокенцията му е GLS 63 AMG, не Г63 АМГ, ама както и да е!!!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    И колко цо2 отделя с тоя осмак и как пази природата
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро БМВ ще искат да са като Киа, ама няма да могат - като излезне EV9 и това немско чудо ще бъде ударене в земята.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ili ( преди 1 година )
    Мисля,че много сбъркаха като сложиха тази маска в стил Ситроен и КИА
  • #3
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    разкажи и как оправяш жената на задната седалка н жипа в събота след обед в някоя горичка и ще сме многоа щастливи ако качиш и линк към онли хенс ще си върнеш инвестицията за трошльтата
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Рав 4 ( преди 1 година )
    Да ти кажа аз си избрах моята машина не заради престиж или това, че съм по-заможен, а заради практичността. Чудех се между Камри и Рав 4, като хибридното задвижване на двете е едно и също, като Равката е 4х4 и има 4 к.с. повече, т.е. 218 срещу 222 к.с. Камри има много по-добра возия и комфорт, но пък Рав по-голям багажник, повече може да тегли, голям клиренс и по-добра проходимост при тежки условия. Цените на двете бяха почти идентични, както и разхода на гориво. Избрах практичността в случая.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    CX-7 ( преди 1 година )
    Да ви кажа основната причина поради която хората ги избират е по-високия клиренс, 4*4 което е вид сигурност при лоши условия, голямото тегло->пасивна безопасност, по-висока гледна точка->комфорт и безопасност, вече за престижа също защото са по-скъпи, харчат повече-> си заможен. А и си е универсал.