Времето на двигателите с вътрешно горене изтича и в рамките на няколко години те ще бъдат изместени от електрически агрегати, което кара повечето големи производители да поемат в друга посока. BMW, например, представи два от основните си електрически модели - седана i4 и iX SUV, а през 2025 година ще пусна и специална платформа, която да замени сега използвана CLAR.
Германският производител обаче явно все още не се е отказал от конвенционалните мотори. Според информация на изданието Carbuzz, BMW е регистрирал в патентното ведомство на Филипините две нови търговски марки - M7 и M9. Какво можем да очакваме от тези два модела?
Всъщност, BMW регистрира M7 още през 2017 година, но така и не представи спортна версия на 7-Series. От компанията на няколко пъти дадоха да се разбере, че M760i ще остане най-мощната версия на модела, а и обявиха, че пълноценно M7 няма да има.
Предполага се, че баварците искат да отбележат края на стандартния модел с „нещо специално", тъй като следващото поколение на 7-Series ще бъде изцяло електрическо. Вероятно, BMW все пак ще пусне M7 в края на жизнения цикъл на сегашната генерация, за да отбележи края на една ера.
За M9 обаче не се знае абсолютно нищо, освен, че марката е регистрирана във Филипинското патентно ведомство. Наскоро бяха забелязани прототипи на бъдещето M8 CSL, което ще получи 3,0-литров редови двигател с 6 цилиндъра (не 4,4-литровия V8 от M8 Competition), на който ще помагат един или два електромотора и така съвкупната мощност на хибридната система ще достигне 750 к.с. И най-вероятно именно този агрегат ще се поставя на евентуалното бъдещо M9.
Снимка: BMW