Американският производител Ford сключи извънсъдебно споразумение и обеща да плати 19.2 млн. долара заради фалшиви реклами на два негови модела, които са излъчвани през периода 2011-2014 г.
Споразумението с властите в 40 щата и в окръг Колумбия беше постигнато, след като се установи, че рекламите на хибридите Ford C-Max (2013-2014 г.) и на пикапите Ford Super Duty (2011-2014 г.) са подвеждащи. По-специално, автомобилният производител е предоставил невярна информация за разстоянието, което хибридният C-Max може да измине с един резервоар гориво и е обявил, че този автомобил предлага по-добра горивна ефективност в сравнение с други хибридни модели, по-специално Toyota Prius. Това накара прокуратурата да обвини Ford в „измама с пробег“.
В случая с тежките пикапи Super Duty прокурорите обвиниха Ford, че умишлено е използвал „несъществуваща конфигурация“ на модела, за да може той да претендира, че предлага „най-добър полезен товар“ в своя клас. За да се увеличат товароподемността на модела, инженерите на Ford са премахнали резервното колело и крикът от оборудването, а вместо стандартната централна конзола е била инсталирана по-малка и по-лека, която дори не е имала радио. Заради намаленото тегло товароносимостта е подобрена с между 35 и 400 кг. в зависимост от нивото на оборудване.
Съгласно условията на споразумението Ford ще трябва да плати 19,2 млн долара компенсация за фалшива реклама. Автомобилният гигант обяви, че не признава нарушенията, но ще плати необходимата сума, за да приключи случая без допълнителни съдебни спорове.