fallback

Tesla работи върху батерии, които да изкарат 100 години

Клетките са с графитни електроди и специален електролит

Група изследователи от Tesla и учени от университета "Далхаус" в Халифакс, Канада, публикуваха научен проект под името "Li[Ni0.5Mn0.3Co0.2]O2 as a Superior Alternative to LiFePO4 for Long-Lived Low Voltage Li-Ion Cells". За дългото и сложно заглавие се крие описание на нов тип акумулаторни клетки с графитни електроди NMC532.

Според учените, по своите параметри батериите ще превъзхождат нормалните литий-желязо-фосфатни клетки, а цикълът им на живот, при определени условия, може да достигне около 100 години. Проектът е стартирал още през 2016 година, като специалистите на компанията и учените от Халифакс са започнали работа по оптимизация на химическите формули на батерията и увеличаване на жизнения им цикъл.   В резултат на разработките, екипът е разработил клетки с графитни електроди NMC532 с много дълъг живот. Катодът в тях е създаден от литиеви кристали, с добавяне на малки количества никел, манган, кобалт и кислород, а анодът е от графит. Вместо електролит на базата на литиев хексафлуорофосфат (LiPF6), се използва смес, съдържаща сол на литиев бис(флуоросулфонил)имид (LiFSI).

Всъщност, тази комбинация осигурява дълъг експлоатационен живот при високи работни температури. Говорим за диапазона от 40 до 70 градуса по Целзий. Но най-добрата кулонова ефективност (съотношението на доставените ампер-часове към ампер-часовете, получени от зарядното устройство) се демонстрира от клетки, балансирани и заредени до 3,8 волта. Те се разграждат по-бавно и имат по-висока енергийна плътност от LFP клетките (LiFePO4/графит). И при постоянна температура от 25 градуса, предвиденият им експлоатационен живот ще бъде сто години.

Междувременно, Hyundai също работи за подобряване на химическия състав на батериите. В това й помага американският стартъп IonQ, който е разработил специален квантов компютър, с който ще се създаде най-големият в света модел на химията на батериите за изследване на литиевите съединения и техните реакции. Крайната цел на проучването ще бъде да се намерят нови видове първични материали, които могат да подобрят безопасността, издръжливостта и капацитета, като същевременно намалят разходите.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    И да направят такива батерии, споко, няма да ги сложат в колите. Най-много да ги ползват в космоса.
  • #15
    Бате Иво ( преди 2 години )
    Нещо не се връзваКупуваш кола и цял живот не ти трябва другаПо проста логика пазара се пренасища а няма купувачиИ от къде печалба тогава
  • #14
    Poskitt ( преди 2 години )
    И един мармот...
  • #13
    Ффф ( преди 2 години )
    Всъщност Теслите от Берлин са съвсем без трески за дялани, а направо перфектни...догодина новия размер батерии и....отвяха конглокенцията ...10 г напред
  • #12
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Нищо против електричките....Но! Цикъл на живот няма! Има има цикъл зареждане/разреждане. Ако тая кола се разрежда/зарежда през ден, това са около 180 цикъла годишно. Или за 100 години около 180 000 цикъла.....Такава батерия няма. Това, че някой ви казва, че ще направи е съвсем друго нещо...
  • #11
    Пак продължение ( преди 2 години )
    Забравих да спомена и възможността сам да си произвеждаш тока и да го съхраняваш не само за транспорт, а и за битови нужди в батерията на автомобила, която така или иначе на практика е вечна и няма да се износи. Това съчетано с 5-6 лв за литър бензин, тотално ще реши съдбата на ДВГ, които на практика още при купуването ще струват приблизително колкото електромобил, а след това ще изпразват джоба на собственика си за всеки изминат километър. Особено с новите системи за намаляване на емисиите.
  • #10
    Продължение ( преди 2 години )
    В такъв случай, кое излиза по-евтино? За 15 години да купиш три автомобила по 60000 лв или един-единствен автомобил за 120 хиляди лв, който да можеш да караш още 85 години, но го сменяш защото е морално остарял и ще си купиш друг който да изкара още 100 години?
  • #9
    До 3 ( преди 2 години )
    Ти май не можа да схванеш новината? На практика електродвигателите на електромобилите са неубиваеми. Първата профилактика на двигателите на Тесла модел 3, същите тези двигатели които ще завиждат и камиона на Тесла с общо тегло 40 тона, е предвидена на един милион мили, като цялата профилактика се състои в преглед и евентуална замяна на лагерите на ротора за по стотина долара единия. Проблем досега бяха батериите, но от статията се вижда че скоро и той ще бъде решен напълно.
  • #8
    До долния ( преди 2 години )
    А ще обясниш ли феномена, ако всичко написано от тебе за Тесла е вярно, защо това са най-продаваните електромобили на планетата? Това че имат трески за дялане си е абсолютно вярно, но техните електромобили превъзхождат останалите почти по всички показатели и то едновременно. Останалите сами си признават че се опитват да стигнат Тесла най-рано през 2025 година, като критериите за настигане са през 2025 година да догонят постиженията на Тесла през 2020-та година.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Класически лузър си ти. Никой не казва нищо срещу електромобилите, а само срещу надоразумението Тесла, защото по-неудачна марка не е имало и няма и да има.
fallback
Последни