fallback

Tesla работи върху батерии, които да изкарат 100 години

Клетките са с графитни електроди и специален електролит

Група изследователи от Tesla и учени от университета "Далхаус" в Халифакс, Канада, публикуваха научен проект под името "Li[Ni0.5Mn0.3Co0.2]O2 as a Superior Alternative to LiFePO4 for Long-Lived Low Voltage Li-Ion Cells". За дългото и сложно заглавие се крие описание на нов тип акумулаторни клетки с графитни електроди NMC532.

Според учените, по своите параметри батериите ще превъзхождат нормалните литий-желязо-фосфатни клетки, а цикълът им на живот, при определени условия, може да достигне около 100 години. Проектът е стартирал още през 2016 година, като специалистите на компанията и учените от Халифакс са започнали работа по оптимизация на химическите формули на батерията и увеличаване на жизнения им цикъл.   В резултат на разработките, екипът е разработил клетки с графитни електроди NMC532 с много дълъг живот. Катодът в тях е създаден от литиеви кристали, с добавяне на малки количества никел, манган, кобалт и кислород, а анодът е от графит. Вместо електролит на базата на литиев хексафлуорофосфат (LiPF6), се използва смес, съдържаща сол на литиев бис(флуоросулфонил)имид (LiFSI).

Всъщност, тази комбинация осигурява дълъг експлоатационен живот при високи работни температури. Говорим за диапазона от 40 до 70 градуса по Целзий. Но най-добрата кулонова ефективност (съотношението на доставените ампер-часове към ампер-часовете, получени от зарядното устройство) се демонстрира от клетки, балансирани и заредени до 3,8 волта. Те се разграждат по-бавно и имат по-висока енергийна плътност от LFP клетките (LiFePO4/графит). И при постоянна температура от 25 градуса, предвиденият им експлоатационен живот ще бъде сто години.

Междувременно, Hyundai също работи за подобряване на химическия състав на батериите. В това й помага американският стартъп IonQ, който е разработил специален квантов компютър, с който ще се създаде най-големият в света модел на химията на батериите за изследване на литиевите съединения и техните реакции. Крайната цел на проучването ще бъде да се намерят нови видове първични материали, които могат да подобрят безопасността, издръжливостта и капацитета, като същевременно намалят разходите.

fallback
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Преди 120 години е имало хора които са се смеели на смешните машини с ДВГ и са обяснявали как коня е най-по-хептен-дъбест. Хубавото е че точно тези хора са класически лузъри като теб и не са те онези които движат света напред и печелят пари. А ти си бъди какъвто си - това можеш
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Те още не могат да направят кола, която да изкара 100 дни без да се счупи, запали, или да се забие някъде. Да не говорим, че се налага да се сменят батерии и електромотори на няма и 100к километра. На приказки са велики, но на дела са кръгла 0. Добре, че има нарко зависими и селски тояги, които да им купуват щайгите.
  • #4
    до VAYK ( преди 2 години )
    Свърши времето на евтините употребявани коли. Падането на цената за покупка е основно в следствие на падането на надеждността и повишението на цената на експлоатация. Електричките падат рязко като дойде време за батерия. А при ДВГ едно че цените се вдигат и второ дори на здрави коли цената на поддръжката расте. Та дори да намериш евтина за купуване кола пак няма да ти излезе евтино.
  • #3
    VAYK ( преди 2 години )
    Понеже 4680 нямат ресрурс, та взеха та измислиха и издържащи сто години! То ако не им пада цената на тия коли как ще ги куваме изобщо!? 120К като е Y с 4680 и цената му почти не пада, ясно е с новата клетка колко ще е надолу:)))
  • #2
    TSLA ( преди 2 години )
    Вместо целия този научен капацитет да се вложи в разработка на гърнета с форма на кучешко ако...
  • #1
    смех ( преди 2 години )
    Дрън дрън то хим елементи са 108 от които тия работят с 5-6 щели да променят формулата и с колко и как ще я променят като възможните комбинации са ограничен малък брой.
fallback
Последни