През последните години водещите автомобилни производители рязко намалиха броя на използваните от тях платформи. И ги замениха с нови архитектури, които стават за повече модели. На някои от тях може да се произвеждат автомобили с различно задвижване – конвенционално, хибридно и дори електрическо.
Идеята на тази промяна е ясна – намаляване на разходите за разработка и производство, което означава и увеличаване на приходите. В същото време обаче по света все още се произвеждат автомобили, които са изградени на стари платформи. Някои от тях са разработени преди няколко десетилетия. „
Нови коли на стари платформи (ГАЛЕРИЯ)
Maruti Suzuki Alto
Ambassador обаче не остана без идеологически наследник, който обаче е съвсем различен – компатният хечбек Maruti Suzuki Alto. Първото поколение се произвежда без сериозни промени от 1983 до 2014 г., като междувременно – през 2000 г., се появи и втората генерация. И тя още е на конвейера, въпреки че през 2021 г. излезе и трето Alto. Тъй като става дума за платформи, те са едни и същи.
Ambassador обаче не остана без идеологически наследник, който обаче е съвсем различен – компатният хечбек Maruti Suzuki Alto. Първото поколение се произвежда без сериозни промени от 1983 до 2014 г., като междувременно – през 2000 г., се появи и втората генерация. И тя още е на конвейера, въпреки че през 2021 г. излезе и трето Alto. Тъй като става дума за платформи, те са едни и същи.