През последните години водещите автомобилни производители рязко намалиха броя на използваните от тях платформи. И ги замениха с нови архитектури, които стават за повече модели. На някои от тях може да се произвеждат автомобили с различно задвижване – конвенционално, хибридно и дори електрическо.
Идеята на тази промяна е ясна – намаляване на разходите за разработка и производство, което означава и увеличаване на приходите. В същото време обаче по света все още се произвеждат автомобили, които са изградени на стари платформи. Някои от тях са разработени преди няколко десетилетия. „
Нови коли на стари платформи (ГАЛЕРИЯ)
Dodge Charger
Magnum, въпреки че беше адски готин, не издържа дълго на конвейера, но Charger и 300 през 2011 г. преживяха нещо средно между фейслифт и смяна на поколението - те останаха на същата основа, но получиха модернизиран външен вид и технологии. И двата седана все още се произвеждат, но най-забележителното е, че далечните им роднини са три модела Maserati наведнъж - Quattroporte, Ghibli и Levante! Да, шасито на италианците е оригинално и е разработено почти от нулата, но американските коли имат и „нервна система“, тоест електронна архитектура. И по същество тя все още е на Mercedes.
Magnum, въпреки че беше адски готин, не издържа дълго на конвейера, но Charger и 300 през 2011 г. преживяха нещо средно между фейслифт и смяна на поколението - те останаха на същата основа, но получиха модернизиран външен вид и технологии. И двата седана все още се произвеждат, но най-забележителното е, че далечните им роднини са три модела Maserati наведнъж - Quattroporte, Ghibli и Levante! Да, шасито на италианците е оригинално и е разработено почти от нулата, но американските коли имат и „нервна система“, тоест електронна архитектура. И по същество тя все още е на Mercedes.