fallback

Прогноза: Електромобилите ще поскъпнат рязко

След 4 години цената им ще скочи с близо една четвърт, изчислиха експерти

Поскъпването на бензина и дизела накара много хора да се замислят за покупката на електрическо превозно средство, благодарение на което да компенсират разходите за гориво. Цените на електромобилите обаче също не стоят едно място, като се очаква те също рязко да скочат нагоре. А причината е поскъпването на компонентите и проблемите с доставките, съобщава The Drive.

Заради нарастващите цени на повечето компоненти, два от най-големите производители в света - Ford и General Motors, преизчислиха разходите си за 2022 г. И двете компании почти удвоиха сумите, които ще им бъдат нужни за закупуване на материали – съответно до 4 и 5 милиарда долара. А това накара експерти да изчислят, че недостигът на ключови компоненти ще увеличи стойността на елементите за акумулатори с 22% до 2026 г.

Един от основните проблеми на ударния преход към електрификация е липсата на литий, която се усеща все по-силно. Факт е, че с развитието на електрическия транспорт през последните години, цените на компонентите на батериите намаляха до нива от 128 долара на киловат-час. Експертите обаче предричат, че нещата скоро ще се променят и до 2026 г. цената ще скочи на 138 долара.

Подобно развитие на събитията се потвърждава косвено от главните изпълнителни директори на Volvo и Stellantis, които казаха, че през следващите години светът го очаква недостиг в доставките на батерии. Световното производство на литий все още не е в крак с рязкото нарастване на търсенето на материала и инвеститорите не смятат за подходящо да инвестират в нови проекти.

Това означава, че единственото решение на проблема ще бъде повишаването на цената на електрическите превозни средства. Например, цената на Tesla Model 3 се е увеличила с 23% през годината - 38 190 на 46 990 долара. В Rivian също увеличиха цените на пикапа си RT1, като тук ръстът е със 17% - до 78 975 долара. При всъдехода RS1 увеличението е с 20% - до 84 110 долара.

fallback
  • #10
    Propov ( преди 2 години )
    Ей сега стана тя! Хора купувайте че поскъпват! Да обаче кво прайм с батерията? След няколко години като каталяса или малко след гаранцията даде дефект? Сега една батерия е между 10 и 20 хил. евро. А след няколко години ще е 15 до 30 хил. А батериите умират - къде бавно, къде внезапно. Е той елмобила ще стане егати ямата за пари. Аз ще изчакам. Може да го купя по скъпо, но с тия сегашните келяви батерии е огромен риск.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    оле майко водороден метал менделеев допълвай таблицата
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е така но личните автомобили плащат разработките на големите машини защото масовият пазар генерира печалби.И пари за инвестиции в други продукти.А и без лични автомобили икономиката особено в Америка ще зацикли големи разстояния които без кола са нввъзможни самолетният транспорт е скъп за такива цели а железопътният е деликатен относно подръжка освен това е зависим от стячки и протести.
  • #7
    До 8 ( преди 2 години )
    Колите (личните автомобили) не са основен фактор в базата на икономиката. От тях почти нищо не зависи и принципно може и без тях. Хората могат да се придвижват до работа и до магазина и по други начини включително с малки електрически превозни средства. Важното в икономиката са камионите, минната техника, дърводобивната и строителната и селскостопанска техника. Защото това движи икономиката и производствата и транспорта на суровини и стоки.
  • #6
    кеф ( преди 2 години )
    Дизела толко няма заместител че продажбите му в днепно време на коли с дизелов двигател клонят към нищожни при цена 3.30 за литър дали няма заместител
  • #5
    Газ, маз и ..... ( преди 2 години )
    По добро от дизела няма! То ако имаше досега всичката сериозна работна техника щеше да е наминала на него. Ама си карат на дизел и ще продължават още поне 50 години. Може би водорода един ден ще замени дизела но засега не му обръщат достатъчно внимание поради проблемното му съхранение. Когато се реши този проблем това вече ще е истинската революция в транспорта. Преди време се чу че са открили начин да съхраняват водород в твърдо състояние като метал. Но нещо май потулиха това откритие....
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Под газ се разбира пропан бутан метана е скъп няма смисъл
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    От 2005г. карам коли на газ, мога да кажа, че не съм имал проблеми. Едната беше с газова, на други 4 аз монтирах уредбите/в сервиз, де/, 3 ГИ , една обикновена. Горивото беше евитино, това сега е спекула/като с олиото/. На едната съм ремонтирал изпарител, сменяни филтри и толкоз. Зиме, лете, екстра. Но който каже, че върви еднакво на бензин и пропан-бутан, лъже.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи новта технология става нерентабилна за масово прилагане и да я оставят за Порше, Ферари и Ламоборгини и да се търси нова технология, просто като за всеки инжинер. Иначе и аз не съм си представял с почти нова кола да минавам на газ ама то натам тикат нещата.
  • #1
    Име ( преди 2 години )
    На никой не му пука най добре е на газ 1.61 литъра има фирми като френските и ромънското им подразделение дето продават с фабрични газови.Ел колата е неизпоозваема в 90% от случаите а струва бая.
fallback
Последни