fallback

Защо трябва да махнете декоративните капачки от болтовете на колелата

Обикновено те вървят в комплект със специален ключ, за да могат бързо да се демонтират

Много автомобили имат пластмасови капачки на болтовете или гайките на колелата. Те изпълняват единствено декоративна функция, но могат да причинят редица сериозни проблеми на водача. Разказваме ви защо те трябва да бъдат премахнати от болтовете.

Обикновено тези капачки вървят в комплект със специален ключ, за да могат бързо да се демонтират. Но този ключ често се губи или счупва, а и през зимата няма да помогне. По колелата се лепи снежно-водна каша, която замръзва и „запечатва“ капачката. Дотолкова, че трябва да вземете клещи, за да демонтирате бързо тези „декорации“. Между другото, по същия начин капачките се отстраняват при монтажа на гумата. Така те бързо губят "представителните си функции".

Проблеми се появява и когато водачът спука гума на пътя. Докато не демонтирате капачките, не развивайте гайките или болтовете на колелата с обикновен ключ за гуми. А ако се окаже, че няма инструмент за свалянето на капачките под ръка, такава проста операция като смяна на колело се превръща в доста сложна задача.

Има случаи, когато шофьорът просто губи търпение и се обажда на пътна помощ, за да закара колата в сервиза за смяна на колелото. Разбира се, това отнема много време и пари. И виновниците се оказват обикновени детайли за стотинки, в случай въпросните капачки.

И ако необходимият инструмент не бъде намерен, капачките трябва да бъдат откъснати или отрязани, а това не е лесен процес. Но се случва и обратната ситуация. Капачките се разхлабват с времето и започват да падат. Собствениците, които не могат да приемат загубата, "засаждат" капачките с различни уплътнители. И това прави още по-трудно демонтирането им. И за да избегнете проблеми, по-добре е да премахнете тези капачки, които могат да причинят големи проблеми.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости!
  • #21
    Н.Влахов ( преди 1 година )
    Коментарите винаги са много по интересни за четене от статиите
  • #20
    ogog ( преди 1 година )
    аз откровено не стоплих защо трябва да си махна готини капачки, за някаква к.розия иде реч, все едно не караме по улуци, а по дърварски пътищата. Но както би казал едни колега, Авторът има дългогодишен но за сметка на това скромен опит
  • #19
    Може и ( преди 1 година )
    Без капачки, всички знаем че се продават супер готини болтове и гайки, на цвят, форми и т.н..
  • #18
    Крумов ( преди 1 година )
    Щях да нахейтя дласкача, но видях другите коментари и ми дожаля.....
  • #17
    Киро ( преди 1 година )
    Глупости!Когато имах Трабант, капачките на гайките ги запазваха от ръждата.След 16 години бяха като нови? :)
  • #16
    д-р.Куртев ( преди 1 година )
    Бях се отказал да чета статии от Румен /копи-пейс от руски издания/, ама сега ги чета като вицове на сайта !!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Един вид сайта ви казва - махнете си капачките и специалния болт за да останете на трупчета и да ви вземат джантите. Наскоро пак четох някаква статия тук да не си помпаме гумите... И некви такива неща дето да се чудиш и да се маеш как им ги раждат главите..
  • #14
    Слави ( преди 1 година )
    Капачките имат един единствен минус и той е че задържат влага когато си миете колата на авто мивка с вода под налягане.
  • #13
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    Това съвети за блондинки ли са!!
fallback
Последни