Московският завод на Renault става собственост на властите в руската столица и занапред ще произвежда автомобили от възродената марка "Москвич" - тази новина развълнува и много българи, чиято младост е минала под знака на съветския "народен автомобил". А говорителят на Владимир Путин побърза да обещае, че лично президентът ще си купи от бъдещите нови "москвичи" - "стига да са добри".
Разработеният от КАМАЗ прототип Кама-01 почти сигурно ще е първият производствен модел на новия Москвич - макар и с доста по-големи размери от тези на концепта
Но какви по-точно ще са тези автомобили? Дали Русия, която под натиска на обстоятелствата вече се отказа от въздушните възглавници, ABS и ESP като задължителни системи в новите коли, няма просто да възроди някои стари модели на Москвич - примерно "Алеко"? Или заводът ще продължи, както досега, да прави модели на групата Renault, но със сменени емблеми? Или ще заложи на изцяло нови модели?
По всичко личи, че правилният отговор е третият. Вече е сигурно, че в Москва няма да се правят модели на Renault. За разлика от предприятието на АвтоВАЗ в Толиати, за което французите запазват опцията за обратно изкупуване в близките години, заводът в столицата е безвъзвратно загубен за тях, поне според руски източници. Занапред той ще се управлява от местните власти в Москва (за момент се изкушаваме да си представим какъв автомобил би произвела нашата Столична община). И първият му модел е вече до голяма степен сигурен - този на снимката. Нека разгледаме него и останалите варианти за бъдещите "Москвичи".
Новите Москвичи - 4 спрягани варианта (ГАЛЕРИЯ):
Сега вече има официално потвърждение, че възродената марка "Москвич" ще има КАМАЗ като технически партньор. Тъй като КАМАЗ за момента няма никакъв друг проект за леко превозно средство, очевидно производството в Москва ще стартира именно от Кама-01. Според шефа на КАМАЗ Сергей Когогин обаче серийният модел ще е доста по-голям - с дължина 4.4 метра и височина 1.66 метра, а мощността ще бъде увеличена до 150 конски сили. Според Когогин автомобилът ще ползва "максималния възможен процент руски компоненти". Но при положение, че в Русия не се произвеждат батерии, електромотори, инвертори и трансмисии, този процент едва ли ще е много висок.