IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford настоя Европа да забрани двигателя с вътрешно горене

Компанията призова властите в ЕС да инвестират в инфраструктура за електромобили

Европейското подразделение на Ford е една от 25-те големи компании, които подкрепят петиция, призоваваща Европейския съюз да забрани продажбата на нови автомобили и микробуси с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това съобщава Autocar, като публикува и подробности за плановете на марката на Стария континент.


Ford Mustang Mach-E


Компанията е поели ангажимент за премахване на моделите с ДВГ и постигането на пълен въглероден неутралитет. На пазара вече са Ford Mustang Mach-E и Ford E-Transit, а към тях до 2024 г. ще се присъединят още 7 превозни средства с нулеви вредни емисии, включително новия E-Transit Custom и електрическата версия на Ford Puma.

„През миналата година ЕС предложи 100% намаляване на емисиите на CO2 от превозните средства до 2035 г. в своите 27 държави-членки. За да подкрепи тази инициатива, европейското подразделение на Ford призова ЕС да „установи задължителни цели за инфраструктурата за зареждане“ с оглед улесняване на масовото преминаване към електромобили”, се казва в официалното съобщение на компанията.

Не се уточнява какви ще бъдат тези цели за инфраструктурата, но неотдавнашен доклад на счетоводния гигант Ernst and Young предполага, че Европа ще се нуждае от 65 милиона зарядни станции 2035 г., за да обслужи парк от 130 милиона електромобила. От тях 85% трябва да бъдат инсталирани у дома.

„За да постигнат успешно това, политиците в ЕС трябва също поставят задължителни цели на национално ниво за безпроблемна инфраструктура за зареждане на електричество, която отговаря на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Това е и причината, поради която Ford и останалите 24 компании, подписали петицията, искат ЕС да въведе нови правила, които установяват ясни стандарти за улесняване на прехода към електрически превозни средства”, коментира шефът на европейското подразделение на Ford – Стюарт Роули.

Освен Ford петицията беше подкрепена и от някои от най-големите производители на автомобили в Европа. Компании като Audi, Mercedes-Benz, Mini, Renault и Stellantis вече обявиха, че ще спрат да произвеждат превозни средства с ДВГ още през 2030 г. А това е и една от стъпките, за да може Европа да постигне целта си за нетни нулеви емисии до 2050 г.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Извинявам се, но как на осмия етаж на панелката да се инсталира зарядна станция? Ние ще станем бетер началото на деветдесетте, когато се навъдиха кабелните оператори и омотаха всичко в ка ели. Само че по тия кабел ли сега ще тече як ток и ще стане мамата си е ***. Това са пълни глупости. Предпочитам водород да ходя да си зареждам нормално, а не да се омотавам в калчища кабели и в багажника и пред блока.
  • #4
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Форд Кобила ( преди 1 година )
    Аз предлагам да се забранят продажбите на Форд в ЕС! Откога тези *** станаха законодатели, че взеха и забрани да раздават?
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Бъркаш зарядна станция със зарядна колонка. Зарядна станция е всяко място на което можеш да си заредиш електромобила. Някой зарядни станции имат десетки колонки и могат да зареждат десетки автомобили, а някои зарядни станции са само с една колонка. На практика всеки електромобил има вградено зарядно, което има нужда само да включиш кабелът му в контакта, монофазен или трифазен. На практика най-обикновен монофазен контакт какъвто има във всяко жилище, осигурява 90% от нуждите на електромо ...
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е работа на ЕС да строи станции и да ги прави задължителни. Вместо това, трябва да създаде условия за лесното им изграждане - предоставяне на терени, усленяване на процедури, съгласуване на участниците. Плюс това, всички тези цифри, които се цитират, са абсолютно смешни. Повечето са евтини зарядни по домовете и хотелите. Бързите ще бъдат няколкосторин хиляди и са брой контакти, а не станции. От тях вече 20% са изградени и нови се добавят постоянно.
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Форд? На тях малко им се сринаха продажбите на ДВГ, а ако си мислят че с мустанг Е ще цъфнат че и вържат, много се лъжат.