fallback

Как да намалим увеличения разход на моторно масло

Спазването на тези съвети ще ви помогне да избегнете основен ремонт на двигателя

Двигателят на всяка кола консумира масло. Някъде тази цифра е по-голяма, някъде по-малка, но остава фактът, че всички двигатели "изяждат" част от смазката. И много автомобилни производители дори фиксират този факт в инструкциите за експлоатация, посочвайки колко масло може да изразходва даден двигател в зависимост от условията на работа. Но има ситуации, когато харчът на масло е плашещо голям. И тогава възниква въпросът: какво да правим? Разказваме ви, че не всеки ненаситен мотор изисква ремонт.

Първо трябва да знаете, че консумирането на до един литър масло на 8 000 - 10 000 километра е съвсем нормално явление за съвременните двигатели. Но ако тази цифра е значително надвишена от вашия мотор, тогава трябва да разберете каква е причината. И за това изобщо не е необходимо да разглобявате двигателя.

За да идентифицирате причината за повишената консумация на моторна смазка, на първо място, трябва да се уверите, че няма обикновено изтичане. Петна от масло по двигателя или локви под колата показват повреда в някоя гарнитура. Това могат да бъдат уплътнения на коляновия вал, уплътнения на разпределителния вал, загуба на херметичност на пробката или на масления филтър, повреда маслените връзки на турбината и т.н.. Като цяло, ако въпросът е в уплътнител, тогава той просто трябва да бъде заменен и разходът на масло ще се върне към нормалното.

Маслото също може да изчезва, ако има проблеми във вентилационната система на картера. По правило запушеният маслен сепаратор причинява този проблем - това води не само до повишен разход на масло, но и е проблем за всмукателните клапани, защото в цилиндрите се получават доста отлагания. Следователно е необходимо да се диагностицира и тази система. Както и клапанът на системата за вентилация на картера, който отговаря за регулирането на налягането. Ако е блокирал, тогава маслото отива в цилиндрите и изгаря в големи обеми.

Старите износени двигатели могат да харчат масло и поради износване на цилиндрите и буталата, луфтовете между които могат да се увеличат значително с течение на времето. В този случай опитните автомобилисти препоръчват преминаване към по-гъсто масло . Трябва обаче да се помни, че с гъста смазка двигателят стартира по-зле при минусови температури. Но ако трябва да победим харченето на масло, тогава този метод работи.

Използването на добавки също е опция за преодоляване на мазния апетит на двигателя. Химикалите ще сгъстят маслото и също така ще омекотят гумените уплътнения. И отново получаваме понижен разход.

Гумичките на клапаните също провокират увеличаване на разхода на масло. В този случай на помощ идват автохимикали, способни да почистят и освободят пръстените от отлагания и да възстановят тяхната уплътнителна способност. Но методът, уви, работи в много малко случаи.

Ако проблемът с харченето на масло  е в износени гумички на клапаните, тогава те трябва да бъдат сменени. Процедурата не е проста. Основният ремонт на двигателя обаче е много по-труден. И по-скъп.

Тъй като цялата автомобилна индустрия стигна до заключението, че не е изгодно да се правят надеждни автомобили, автомобилните производители намаляват цената на частите възможно най-много. Така получаваме скъсени бутала и изтънени цилиндри с и семеринги с посредствена еластичност. Ако такъв двигател не е поддържан правилно или често изпитва повишени топлинни натоварвания, тогава семерингите се развалят и започва изгарянето на маслото. Има само едно решение - сменете ги.

И, разбира се, Нейно Величество е турбината. При повишен разход на масло си струва да погледнете уплътненията на ротора. Поради проблеми в тази част маслото може да отива както към буталната група, естествено, замърсявайки я възможно най-много, така и да към катализатора, отново с негативни последици.

При забележимо увеличение на разхода на масло от двигателя на вашия автомобил е необходима компетентна диагностика, която да помогне за разработването на стратегия за елиминиране на прекомерното харчене. Ако двигателят на вашия автомобил не е стар и сте го използвали внимателно, тогава повишеният му апетит не е причина за особено безпокойство. Може би всичко не е толкова страшно, колкото изглежда.

fallback
  • #11
    Калая ( преди 1 година )
    До Ауди кое му е добре то 1 л на 1000
  • #10
    abv ( преди 1 година )
    Ford fokus mk-1 2000 г. 1.8 бензин, 115 к.с.166000 км.Кара се само с Castrol 5w40 клас N /сменя се на 25000, аз го сменям на 10000 км./Разход на масло 0.4-0.5 на 10 000 км.Много здрав и мислен мотор.Напречно разположен мотор, изпускателна колектор е между радиатора и двигателя.Много бързо, дори и зимата достига до нормална работна температура, от там и пониженото износване.Zetek мотор със саморегулиращи хлабини на клапаните. Не убеждавам никой, това са фактите.
  • #9
    Опел ( преди 1 година )
    Като горд собственик на Опел мога да кажа просто си купете повечко по-евтино масло и си доливайте. Да ти пали трудно зимата или да рискуваш повишено износване и неефективност на двигателят просто не си струва. Отделно моя Опел гори литър на 1000, но само като го юркам по магистралата, и то след като съм навъртял 4-5000 км на това масло, щото е с 1ка двигател с 3 цилиндъра, и просто не му е мястото на магистралата. Иначе двигателя работи на пушка, тихо, отзивчиво, и пали бързо и от раз винаги.
  • #8
    ауди ( преди 1 година )
    б6 - 2.0 бензин, 1 литър на 1000 км. Не тече, и съм сменил гумички и за картерните газове. Хибрид от всякъде. Добре ли е?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Как да намалим увеличения разход на моторно масло?...Като се купи електричка :)
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Гумички на клапани
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо трябва да се разбере откъде идва загубата на масло и тогава да се предприема, каквото и да е. Едно е да го гори мотора и съвсем друго е да има теч.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-големите маслояди са двигателите на ВАГ. Там няма празно и се пригответе да доливате яко и от сервиза да ви казват, че 0.5-1 л./1500-2000 км е в реда на нещата и не трябва да има притеснение. Говоря за чисто нов автомобил купен от тях. За по-старите предполагам нещата са по-зле. Така, че никога повече ВАГ в къщи. Едно време правеха читави коли, но в момента са много зле. И най-лошото е че си ги знаят проблемите и се правят на разсеяни и не желаят да ги оправят гаранционно.
  • #3
    148 ( преди 1 година )
    Най-сигурно е,като продадеш TSI-то
  • #2
    Алекс ( преди 1 година )
    Добавките са безполезни.Пари на вятъра.Решението е основен ремонт или друг автомобил.
fallback
Последни